jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 maj 2012 16:49

Visst ser det bra ut med lite "sportdryck" på bilden också...? ;)


Nu är drickan fixad och cravinget ska stillas. Dessa godingar blev det och cidern, eller äppeldrycken med ciderkaraktär om man ska vara petig, är redan öppnad. Höll först i Herrljungas men blev lite gravidnojig när jag såg att det stod 0,7% på den. (Det var samma nojighet som fick mig att ändra tandläkartiden. Vill inte röntgas nu, har inga tandproblem så det kan lika gärna vänta.) Nu har jag förresten inte druckit en droppe Coca-Cola sedan innan jul. Det suget har försvunnit helt med graviditeten. Mycket märkligt. Ungefär lika konstigt som att man inte vet exakt var Mozart ligger begravd. Ungefär...  /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 maj 2012 15:00

Vi kallar den här rundan för raksträcke-rundan.


Torsdagen började roligt men har fortsatt med tristare aktiviteter. Först en längre förmiddagspromenad än vanligt med Nalle. Vi var ute och gick i över en och en halv timme. Det gick riktigt bra, även om jag kände av lite håll. Dessutom hann vi tillbaka innan regnet började falla. In till kamning och kloklippning av hund och damning och dammsugning av bostad. Inte så kul och lär väl kännas.

Kanske inte så konstigt att jag nätshoppade lite för att skoja till det. Klickade bland annat hem den här mammatröjan från Bon Prix.

Gullig tröja med baby som tittar fram.


Jag tyckte att den såg så söt ut med bebisen som kikar fram. Hoppas att den passar, för magen har tagit ett sådant där växtskutt igen. Det står still ett tag, och jag hinner vänja mig men sedan får växtligheten en ordentlig fart och jag undrar var det här ska sluta.

Igår kväll "misshandlade" babyn mig en del - fick några kraftiga sparkar som syntes väl utifrån. Det är jätteskoj när den ger sig till känna!

Det har inte ramlat in några roliga mejl och med posten kom det bara pensionspapper till Jon. Jon som antagligen måste jobba över idag igen...

Och jag är fruktansvärt sugen, inte törstig för då skulle det väl gå bra med vatten, på någon söt kolsyrad dryck. Det har blivit mycket sockerdricka, hallonsoda, Pommac och äppelcider på sistone men nu är drickan uppdrucken. Det lutar åt en sväng till affären... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 maj 2012 08:52

Att börja dagen med att tjäna in pengar är inte dumt. Sedan åtta-tiden började jag ringa till Nalles veterinär och trodde aldrig att jag skulle komma fram. Tutade bara upptaget. Men så nyss kom jag igenom. Nalle har ju ett dyrt specialfoder (har beklagat oss lite om detta i tidigare inlägg, dyrt men fungerar bra) som vi beställer via veterinären. 759 kr tror jag en säck på 14 kg kostar och det äter 40 kilo hund upp fort. Men den utgiften slipper vi den här gången för på säcken som kom var det hål och vi får den gratis! Vi har köpt det här fodret i ett och ett halvt år (mycket pengar det...) och det har aldrig hänt förut, men någon gång ska man ha lite flyt.

Tid för att Nalle ska få sin p-spruta bokade jag också in och fick tid när vi ville.

Det här känns nästan som en lite oroväckande bra morgon... Vad för bra grej ska hända härnäst? Och den är jag redo för, typ, nu... Komsi, komsi! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards