jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 juni 2012 14:30

Det är ju ingen hemlighet att Nalle älskar att simma. Jag gillar också att plaska runt, men är inte lika fötjust i kallt vatten. Clas Ohlson sålde ut billiga våtdräkter, och med en sådan på tog vi oss båda ett dopp i Örlen. Nalle simmade glatt runt med flytvästen på, och min våtdräkt hjälpte mig hålla värmen. En nyfiken kanadagås höll sig i närheten för att se på de underliga amfibierna.

Jag prövade något nytt, och det var att låta Nalle ta en paus i min famn. Annars kan han lätt simma runt, runt tills han storknar, den token. Nalle tyckte väl först att det var konstigt att ligga still i vattnet, men lugnade sig ganska fort. Fast efter en kort stund tyckte han att det var dags att simma lite igen. Vi hade skôj i vattnet, och jag är jättenöjd med min våtdräkt. Billig och bra, och om man kisar ordentligt ser jag nästan ut som en riktig surf-hunk... /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 juni 2012 14:15

 

Jag hade turen att vinna ett gravidbälte från BeSafe hos Fru Svensson. Inte till mig, som man kanske skulle kunna tro, utan till min kära fru. Gravidbältet ska göra bilfärderna mer komfortabla och framför allt skydda bebisen i magen vid en krock.

Jenny testade bältet på väg till vår andra föräldraträff i Tibro, och hon tyckte att det kändes "stöttande", även om vi båda trodde att höftbältet skulle hamna ännu mer nere på låren.

Den rem som ska sitta runt ryggstödet var lätt att trä igenom sitt spänne, men desto svårare att dra tajt runt ryggstödet. Vet faktiskt inte hur tajt det måste sitta, men som fallskärmstekniker är man aningen allergisk mot remmar som sitter lite slappt...

En annan lösning som kanske kunde förenklas något är bälteshållaren. De två tryckknapparna sitter ganska hårt och ska knäppas och knäppas upp varje gång som bältet ska på och av, lite bökigt. Äh, petitesser i det stora hela! Vi är båda två väldigt glada över att vi vann denna "livräddare" till bilen. Hoppas bara att den aldrig behöver komma till användning... /Jon


PS. Än en gång ett stort tack till Fru Svensson! Vill ni läsa mer om BeSafe Gravidbälte kan ni göra det här.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards