jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 juni 2012 13:43

Jag har kämpat med att få några bebissparkar på film, men det är som att den vet när jag är redo med filmkameran. Så det här är det bästa som jag lyckats med. Hittills. Några få sparkar syns i det här klippet i alla fall men de är inte så lätta att se... /Jenny

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4IoFNzUlRDk


Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 juni 2012 13:13


Jag har fått min tolkning av Lotta Bromés Skriet som jag vann i radiotävlingen i början på maj. Nu ska vi bara hitta en fin ram till detta mästerverk och en bra plats. Kanske blir det på väggen i barnrummet för skriet-gubben påminner lite om en hattifnatt. ;)

Lotta kommer vi förresten att kunna se live i slutet av juli för hon är en av alla artisterna som medverkar i årets uppsättning av Diggiloo. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 juni 2012 10:29


Idag har vi varit på besök hos barnmorskan. Mitt blodtryck var 110/60, förra gången 120/60 så det såg bra ut och äggvitan i urinen är helt borta. Det anade jag väl lite för jag mår ju riktigt bra nu. Bäst att njuta!

Livmodern hade vuxit tre centimeter, från 25 till 28 och det var också bra. Hon kände på magen och det verkade som om babyn låg med huvudet nedåt, ryggen åt mitt höger och armar och ben till vänster. Det skulle ju förklara varför jag känner av mest aktivitet på vänster sida.

Men när barnmorskan med doptonen skulle lyssna på bebisens hjärta slog det lite för fort, 164 slag. 160 slag var en gräns. Det ville hon undersöka en gång till så vi fick återkomma en halvtimme senare för att se om det lugnat sig.

Vi tog en promenad med Nalle under tiden. När vi kom tillbaka hade hjärtslagen sjunkit till 152 (156 förra gången) och det var mycket bättre. Jättebra att hon kollar upp det, men det här har jag inte hört någon annan råka ut för. Fast det kanske är vanligt...?


Jon läste Bamse i väntan på barnmorskan. Det fanns ju en mängd gravidtidningar annars...


Järntabletter ska jag fortsätta att äta, hade ju 114 och där var 117 ett gränsvärde så det behöver upp. Folsyra och linfröolja äter jag också. B12-tabletter ska jag fortsätta äta tills förlossningen, sen ska jag efter tre månader ta ett prov för att kolla om jag har en konstant brist.

Nästa MVC-besök är om cirka tre veckor och innan dess har vi hunnit vara på två föräldraträffar, de sista innan uppehållet för alla deltagares barnafödande. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards