jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 juni 2012 18:30


Så var det fredag och helg igen. EM-festen drar igång och Sveriges chanser till guld är väl som vanligt inte stora men det är kul med fotboll, även om det känns som om hockey-VM nyss tog slut... Men för oss blir det nog att vi i första hand bara ser Sveriges matcher.

Ikväll ska vi ta det lugnt. Jon ska göra nässelsoppa. Jag vet fortfarande inte hur jag tänkte när jag tog fram nässlorna ur frysen för att tina dem...

Film och gott att äta (får väl räkna soppan dit då, brödet bakade vi igår) och imorgon kanske en sväng till Hjo. Nya torget ska invigas med tipspromenad och allt vad det nu var. Det kanske kan vara skoj. Moster Elins, glassrestaurangen, firar fem år med att bjuda på en extra kula glass till sina gäster.

Och sedan råkade vi ringa på en blocket-annons igen. Tur att vi har all plats i världen! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 juni 2012 18:15

"Husse, vet du om att jag också gillar glass? Och jag är förresten jättesöt!"

 

"Voff! Jag får smaka! Sa ju att jag var söt..."

 

"Det är strössel på. Undrar om min tunga ändrar färg...? Hehehe."

 

"Varför görs det inte större glassar?!"

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 juni 2012 18:00

Jag fick ett nyhetsbrev från Mama där en av artiklarna handlade om tiden efter förlossningen. Och det var verkligen svårt att hitta något positivt på de sex sidorna...


"Efter en till tre dagar på bb får ni åka hem. Ofta inväntas att amningen startar (ett smärt­kapitel för sig, ömma bröst är bara förnamnet). "

"Ta värktabletter. Du måste inte ”härda ut”."

"Efter förlossningen är man som överkörd av en lastbil och har inget bra försvar."

"Man kan också känna besvikelse och sorg över att förlossningen inte blev som tänkt."

"Det är inte amningen som ger dig ”gröt i huvudet”, testa att väcka vem som helst en gång i kvarten flera veckor på raken så får du se hur snabba i tanken de är…"


Det här är bara en del av det som tas upp i artikeln. Och säkert stämmer alltsammans, men kanske inte för alla... Bara att vänta och se. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards