jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Magdans

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 juni 2012 19:41

Pyret i magen vet verkligen hur man håller igång - särskilt på nätterna. Men även om dagarna bjuds jag på en och annan magdans. Oftast märker jag av rörelserna mest när jag ligger still, men det kanske är lättare att känna av dem då. Enda stället som jag aldrig fått en spark på, fast jag inte rör på mig så värst, är när jag står i duschen.

På sistone har jag försökt få lite utav den här aktiviteten på film - med inte särskilt stor framgång. På natten slutar den så fort jag tänder lampan, men jag har klippt ihop några snuttar från när vi sett på teve. Då kan det se ut så här, och då måste jag ändå poängtera att det här är den snälla versionen av magdansen. Om nätterna är tagen mycket tuffare! /Jenny

 
 
Ingen bild

Lina

24 juni 2012 23:00

Det om något saknar jag med att vara gravid! Dock verkar Baby I väldigt mycket mer sprallig än vad mina två har varit men jag har nog haft ganska lugna bebbar... på insidan i alla fall ; )

Jenny och Jon Sjöberg

25 juni 2012 06:06

Fast jag tror ändå att jag skulle föredra att ha det lilla livet utanför magen. ;)

Men den här sparktiden har ju helt klart varit den bästa under graviditeten. De första tre månaderna av illamående är ju inget jag saknar direkt. Då kändes det mer som om jag var sjuk i någon maginfluensa, det här känns mer som en graviditet. :) /Jenny

 
Mamma Brötis

Mamma Brötis

24 juni 2012 23:07

Mm, visst är det mysigt när det sparkar! Du undrade vad ni ska packa till förlossningen... MAT, säger jag. Frukt och choklad, eller vad som helst som du gillar och som ger energi. Även om det finns att köpa och hämta på sjukhuset så är det smidigt att plocka av sitt eget och man vet ju aldrig om det blir tillfälle att gå ifrån eller inte.

Inte långt kvar nu.. Spännande!

http://www.brotisen.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

25 juni 2012 06:03

Energi kommer att behövas! Det är mycket som ska hända även direkt när bebisen är ute. Den ska andas, kontrolleras, börja suga inom två timmar, jag ska ev. sys, jag ska på toa - och jag vet inte allt vad jag hört. :)

Det är, som du skriver, bättre att ta med det som man gillar. Vem vet om det ens är öppet något på sjukhuset när det är vår tur heller...

25 juni idag - 25 augusti är det sagt. Aaaaahhhhh! :) /Jenny

 
Jinni

Jinni

25 juni 2012 03:33

Åh vad häftigt att du lyckats fånga det på bild. Tycker mest att vår knodd slutar när man ska visa eller låta mamma känna tex.
Tack för ditt fina stöd på min blogg när det varit lite kämpigt här.
Kram

http://www.whatiwant.se

Jenny och Jon Sjöberg

25 juni 2012 05:59

Ja, det är verkligen jättesvårt att fånga rörelserna. Helst hade jag ju velat ha med aktiviteten på natten (som väckt mig nu igen...). Men så fort jag tänder lampan och ska börja filma så tar det slut.

Jag har i alla fall tagit Jons hand flera gånger och lagt den på magen så han fått känna. Och han verkar förvånas varje gång över hur aktiv den här lilla krabaten är...

Hoppas att den kämpigaste perioden är över för dig nu och att du kan samla på dig lite krafter igen inför förlossningen och tiden efter. Många kramar till dig! /Jenny

 
Heidi

Heidi

27 juni 2012 20:27

Häftigt att du får med det på film! =) Här är det också full rulle kan jag lova! ;) Dock har jag inte blivit väckt av sparkarna någon gång utan känner bara av dem när jag och han/hon är vakna samtidigt ;)

http://livetenligtheidi.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

27 juni 2012 20:35

Jag är jätteglad över sparkarna men när man inte får sova blir det jobbigt. Jag vaknar av kickboxningspass i sidorna... Men det blir väl lugnare framöver hoppas jag. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 20 april 08:00


I veckan drog jag med Lin och Sia ut på en liten utflykt. Vi hade en samling innan där vi med bildstöd gick igenom vad som skulle göras. Sedan tog vi tag i att packa fika i ryggsäckar, toabesök och påklädning. Med hjälp av Naturhistoriska riksmuseets...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards