jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Tävling hos oss: Gissa baby I?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 juli 2012 17:30

När kommer bebisen egentligen? Är det en pojke eller flicka? Vad väger den och hur lång är den?

Ja, det funderar vi en del på - och nu undrar vi vad ni tror. Det blir en gissa-tävling om bebisens ankomst.
Berätta vilket datum du tror bebisen behagar komma på, klockslag, om det är en pojke eller flicka samt längd och vikt!

Vi har ingen aning om könet - trots fyra ultraljud är det ingen som känt för att berätta vilket... Just därför kallar vi bebisen baby I här på bloggen, för antingen blir det en Isa eller en Ian.

Att den lilla krabaten i magen verkar vara lite livligare än vanligt och att hjärtslagen är över det normala är fakta, men om det betyder att den kommer att ha mer bråttom ut eller ej får vi väl se. Sf-kurvan ligger också något över det normala för en bebis. 

Den 25 augusti är satt som bf (beräknat förlossningsdatum). Barnmorskan säger att det vanligtvis kan röra sig om två veckor före och två veckor efter bf. Alltså inom perioden från och med 11 augusti till och med 8 september. Så förhoppningsvis blir det i alla fall inte efter det datumet.

Ni har alltså precis lika lite som oss att gå på...

Varje rätt svar (datum och klockslag pojke/flicka, längd, vikt) ger en poäng, och vi väntar med att publicera kommentarerna så ni inte kan "räkna ut" varandra utan bara gå på er magkänsla. ;)

Vinnaren på flest antal poäng eller genom lottdragning, om flera får lika många poäng, presenteras här på bloggen när vi känner att vi landat som föräldrar... Lämna mejl- eller bloggadress om du vill bli kontaktad.

Den här gissningstävlingen stoppas fredagen den 10 augusti och vi har själva lämnat varsin gissning som förstås är utom tävlan men är med ändå för skojs skull.

Först hade vi tänkt oss att vinsten skulle vara barnpassning men två biobiljetter får det bli istället. :)

Gissa på!

Vinsten: Två biobiljetter från Bravo med utgångsdatum 2013-01-23

för det kommer nog dröja innan vi går på bio igen...


Tävlingen är nu avslutad. Grattis Lina som kom närmast.

 
 
Jon Sjöberg

Jon Sjöberg

30 juli 2012 17:40

Den 5 augusti klockan 12.00, en flicka, 3750 g och 49 cm.

http://jennyjon.bloggplatsen.se

 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

30 juli 2012 17:41

Den 21 augusti 04.00, en pojke, 4000 g, 51 cm.

http://jennyjon.bloggplatsen.se

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

30 juli 2012 18:44

datum: 2012-08-30
klockan: 23.55
kön: flicka
längd: 51 cm
vikt: 3480 gram

Kul tävling =)

http://ihemmetslugn.blogspot.com

 
Caroline Andersson - Mamma till Elias

Caroline Andersson - Mamma till Elias

30 juli 2012 18:51

Flicka, 26aug klockan 03.56, 52cm 3956gram

http://caroliinea.bloggplatsen.se

 
liselotte

liselotte

30 juli 2012 20:20

Alltid roligt med gissningstävlingar. Mitt barnbarn är född 25/8 så jag tycker det är en bra datum, gissar alltså på beräknad dag, en go tjej på 51 cm och 3620g, klockan 13.30 tittar hon nog ut.
liselotte.202andersson@telia.com

http://liselottess.blogspot.com

 
Annika

Annika

30 juli 2012 21:20

Jag tror det blir en "Isa" och hon kommer födas 2012-08-21, kl:03.42.
Hon kommer väga 3380 gram & vara 51 cm lång.

Lycka till nu Jenny & Jon, och ni kommer bli super bra föräldrar.

Massvis med Kramar till er. :)

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Camilla

30 juli 2012 22:28

~ISA~6 sept~3780gr~52½ cm~kl 19:11~

*Camilla*

 
Ingen bild

Camilla

30 juli 2012 22:30

Måste komma SNART för att jag vill färdigställa "överraskningen" med att göra det sista, klippa, mäta och tråckla fast, paketera och SKICKA IVÄG...

//Camilla

Jenny och Jon Sjöberg

31 juli 2012 08:09

Så roligt att någon längtar nästan lika mycket som vi gör! ;) Men det är ju tyvärr inte helt ovanligt att förstföderskor går över tiden...
Och nu har vi ju både bebis och överraskning att se fram emot! :D /Jenny

 
Ingen bild

Lina

31 juli 2012 11:44

Okej, jag tror att det är en Ian där inne som behagar titta ut den 7 september klockan 03.20
Jag tror att han väger 3420g och är 49 cm lång.
Hahahaha... rena gissningar ; P

 
Lotta

Lotta

4 augusti 2012 08:09

Jag vill ju självklart oxå va med o gissa lill* Baby I´s ankomst ;)

Så jag tror att lille Ian kommer den 28 augusti klockan 10.52
Jag tror att det är en lång o smal liten kille....typ 52 cm och med en vikt på 3865 :)

Må så gott! Å se nu till att hålla honom kvar i magen tills dess ;)

http://www.esmeralda71.blogg.se

 
skrivmoster

skrivmoster

6 augusti 2012 17:53

Ska man verkligen våga sig på att gissa ...? Jag tittade på almanackan framför mig och fick för mig, att babyn föds söndagen den 26 augusti kl. 03.44 Det är en flicka och hon väger 3233 g och är 50 cm lång. Då kan ni välkomna lilla Isa!! Jag har gissat förr och gissat helt fel så det lär väl inte vara bättre denna gången. Men roligt är det i alla fall! Jag ser fram mot att få höra när "hon" kommer!! Det är spännande!!

Kramar från den osäkra sierskan!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kristina - ShetrollaN

6 augusti 2012 21:53

Då slår jag till och chansar på den 18 augusti, klockan 04.35 :-)

 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

10 augusti 2012 16:36

Gissade jag tro? hihi.-..Nåja
Gissar en Ian den 27-e Augusti kl 22.13, vikt 3600gr & 51cm

http://frunsblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Nanna

10 augusti 2012 16:50

Flicka, 1 sep, 3555 gram, 52 cm :)

nannaeATlive.se

 
Heidi

Heidi

10 augusti 2012 21:36

Okej, här kommer min gissning! Jag tror att baby I är en Isa. En liten tösabit! Hon kommer till världen den 29 augusti klockan 03:27. Lillan är 50 cm lång och väger 3580 g. Nu får vi se då... ;) Kram kram

http://livetenligtheidi.blogg.se

 
Mamma Brötis

Mamma Brötis

10 augusti 2012 22:01

Jättespännande att följa er!

Jag tror att pojken kommer kl 20.35, åtta dagar över tiden, och väger 4125 g.

Trevlig helg på er!

http://www.brotisen.blogspot.com

 
bitte

bitte

10 augusti 2012 23:34

Tror bäbisen kommer 24 augusti klockan 09.42 det blir en tjej som är 51 cm lång och väger 3310 g

http://bittes.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 09:00


Fastän det fortfarande är ganska kallt händer det saker i trädgården. Det finns blommor och knoppar här och var och det piggar ju verkligen upp. På väg mot rätt håll så att säga... även om vädret för närmsta tiden inte riktigt är med på de noterna. ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards