jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Nya skor!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 augusti 2012 08:30

För ganska exakt tio år sedan beklagade jag mig för min kära mor att mina billiga skräpskor inte kunde hålla tätt. Och jag ogillar verkligen att bli blöt om fötterna, men på den tiden var jag fattig student.

Jag måste ha gnällt ganska högljutt, för till slut tröttnade hon och drog mig med till Intersport, som på den tiden låg i Öjebyn. Där beordrade hon mig att välja ett par skor med Gore-Tex, som hon skulle betala. Jag protesterade, för jag tyckte att sådana skor var alldeles för dyra och ville istället titta på billigare kopior.

Nu är det så att när min mamma satt sig för något, då blir det oftast som hon bestämt. Därför slutade det med att jag valde ett par lågskor av märket Garmont, som jag inte hade hört talas om förut. Det var det bästa valet jag gjort i skoväg någonsin! Jag minns att jag åkte tillbaka till Stöllet och, mäkta stolt över mina nya skor, visade Jenny hur jag kunde stå i en vattenpöl jättelänge med vatten upp till skoskaftet utan att bli blöt. Det kunde man kalla rejäla skor, det!

Jenny var väl inte lika imponerad som jag (skor som skor...), men hon har i alla fall bra minne. Så, när hon vann ett presentkort på Brandos.se, kom hon ihåg hur jag hade älskat dessa Garmont-skor, och precis som min mamma har hon också fått höra mig gnälla en hel del över att mina skor läcker.

Eftersom jag är gift med världens bästa och snällaste tjej, letade hon upp ett par halvhöga Garmont med Gore-Tex som hon tyckte att jag skulle köpa. Och jag hade tur: de enda två storlekarna som fanns kvar var 43 och 45, och de förstnämnda passade! Har dock inte testat dem än, men så fort jag hittar en vattenpöl så...

Det blev till och med lite över på presentkortet, så vi köpte även ett par barnskor till baby I. De var några storlekar mindre än mina, och det är svårt att förstå att något så litet snart ska stulta omkring i dem! /Jon

 
 
Ingen bild

Johan

11 augusti 2012 12:56

Hälsningar från Leksand.
Nu har jag köpt en några saker ti bebisen och till dig(jenny)
hoppas allt är bra i Fagersanna. Här är allt öl lungt.
Skål

Jenny och Jon Sjöberg

11 augusti 2012 14:02

Hälsningar från Fagersanna.

Det låter spännande med dina inköp till bebisen (och till mig). Undrar hur många LIF-loggor det är på...? ;)

Allt ok här, dock ont om öl... Nu är det ju Cola som gäller igen!!! /Jenny

 
Malin

Malin

11 augusti 2012 15:48

Åh så snygga dojjor, både dom större och lite mindre :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

11 augusti 2012 16:03

Jon hade nog helst tagit de vita nikeskorna. ;) /Jenny

 
Ingen bild

Marianne

11 augusti 2012 16:18

Jag har inget minne av att du varit gnällig, men bland det värsta jag vet är dåliga skor. Det var roligt att du fortfarade minns hur nöjd du var med skorna. Det värmer modershjärtat.Kramar till er alla.

Jenny och Jon Sjöberg

11 augusti 2012 16:45

Ja, de skorna går in i Skornas historiebok som de bästa genom tiderna. :)

Det blir spännande att se om dessa också håller tätt. Men det kanske blir en torr höst och vinter... Kramar tillbaka! /Jon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards