jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

40+727657296748675807628308650789

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 september 2012 14:30

Ja, ungefär så känns det - som om jag varit gravid i en evighet och kommer att fortsätta att vara det i en evighet till... Det är tröttsamt både fysiskt och psykiskt. Så jobbigt att inte veta och bara vänta och vänta.

Mycket tid igår och under morgonen gick åt till att förbereda så mycket som möjligt men till ingen nytta. Bebisen kommer ju aldrig! Imorse tog vi en magbild som vi hoppades skulle bli den sista...

Men storajättemegatungagigantiskairriterande magen är kvar där den är. Det här är sista semesterdagen för Jon, men han har några övningsdygn som han får börja ta av nu istället. Så han fortsätter att bli hemma. Det kan ju trots allt bli aktuellt med förlossning när som helst...

På tisdag förmiddag ska vi in till Skövde och sjukhuset nästa gång. Även den här gången blir det till förlossningen för det fanns inga tider på antenatalavdelningen. Och det känns ju ännu mer irriterande att åka fram och tillbaka från den där förlossningen utan en bebis!

Något som var positivt med dagen var väl i alla fall att vi ändå fick reda på så fort att de inte tänkte göra något försök att sätta igång mig. Att få har varit därinne i flera timmar och väntat på det beslutet hade nog känts ännu värre.

Så fort vi kom in på förlossningen var det en undersköterska som tog hand om mig och mätte blodtryck, puls och pratade lite.

 

Sedan kom det en barmorska (samma som mätte CTG:en på antenatalavdelningen sist, hon kände igen oss och vi henne). Då tog mätningen en timme men nu gick det jättefort. Men vid ett tillfälle började maskinen larma för att toko-värdet (tror det hette så....) var konstant och då blev jag lite orolig men det var ingen fara.

Jag lämnade ett urinprov som fick godkänt och en doktor undersökte med ultraljud. Sedan var det klart när resultaten gåtts igenom. Allt såg bra ut och jag fick en ny tid.

Tills dess ska jag väl försöka att inte bli tokig på det här onödigt utdragna väntandet... Men det kommer att bli svårt. Vi märker ju att det är många här som är intresserade av hur det går och det känns trist att göra er besvikna. Men jag är också besviken samt trött och frustrerad - och vill inte vara gravid längre.

Ska nog lägga mig och vila lite, för jag blev ganska trött ändå... /Jenny

 
 
Lotta

Lotta

9 september 2012 16:12

Det är väl sånt här man kan sitta o skratta åt kring födelsedagar flera år senare..."oj vad vi väntade o aldrig tycktes du vilja komma ut o det gick sååå många dagar" ;)

Men usch o fy vad jag lider med dig...eller ER, förstås!
Vilken jobbig väntan...o längtan =/

Jag hoppas verkligen att det snart blir bebis.

Känner Nalle oxå av att nåt är på gång? Att matte o husse kanske inte är som "vanligt" liksom? Spännande att se hur han reagerar på en Liten i huset sen =)

Kram!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

9 september 2012 18:29

Jag som var så dålig på att vänta redan innan. Dessutom vill jag gärna har koll - men det har ju skitit sig totalt under den här graviditeten. ;)

De pratade i alla fall om att de inte låter det gå över tre veckor så nästa söndag kanske de gör något. OM det inte hänt något innan.

Nalle verkar ta det hela med ro. I morse försökte vi köra slut på honom i och med att vi trodde att han skulle få sitta en del i bilen. Men så blev det ju inte... fast han var nog glad ändå. Dessutom blev det en vända i Skövde så nosen har fått gå lite extra.

Nu har han hittat var vi börjat förvara hans gottigheter i huset och ligger och vaktar det just nu. :)
Och är vi hemma har vi öppet en del ut så han kan komma och gå som han vill. Han har fått en hel del frihet i och med husköpet.

Vi har väl varit lite sugna på att gå med honom och barnvagnen för att testa också. Men det har känts så dumt att gå omkring med en tom vagn. Speciellt när alla är så nyfikna på hur det går. Nya grannarna runt omkring här frågar, på pizzerian frågar de, på Pressbyrån frågas det...

Ikväll blir det lite tidsfördriv med Bingolotto. Man kanske kan vinna en igångsättning...? ;) BINGO!!! /Jenny

 
Ingen bild

Jenny

9 september 2012 16:20

Jag må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva många lyckliga år !!!!!!!! Nej va tråkigt!!! Jag kunde alltså komigt för bi idag innan jobbet!!! Trodde att du skulle få bli igångsatt idag!!! Eller oxå vad det vad jag önskade :( !!! Hoppas att din 30 års dag ändå varigt bra och att Jon tagit hand om dig <3 Många varma grattiskramar <3

Jenny och Jon Sjöberg

9 september 2012 18:17

Tack för sången! :)

Jag hade väl också hoppats att de skulle säga att de skulle köra igång det hela. Men de ser väl helst att det får gå den naturliga vägen... Men den vägen har vi inte hittat än.

Många känslor i omlopp den här födelsedagen! /Jenny

 
Ingen bild

Linda

9 september 2012 20:10

Jag förstår frustrationen. Kan tänka mig att nio månader känns som en evighet i början, och när man äntligen är där så... Nada! Och vecorna går. Men ni gör inga besvikna, ni vill ju ha ut baby I minst lika mycket som alla läsare! ;)

Jenny och Jon Sjöberg

9 september 2012 20:42

Sen är det ju inte mycket som jag kan göra än att vänta heller...
Det tog sin lilla tid att få till bebisen och nu tar det sin tid att få ut den också. Snittet går över åtta dagar - nu är jag på det dubbla!

Det är så mycket som jag vill göra samtidigt som jag känner av "spara-på-krafterna-ifall-det-blir-förlossning"...
En tidig kväll blir det nu för den här dagen var påfrestande. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards