jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Blaha

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 september 2012 19:30

Varför bryr vi oss ens om att skriva ett inlägg...? Det är ju så fruktansvärt tråkigt för er att läsa. Antingen är det bara bebis, bebis, bebis eller också blaha, blaha, blaha som vi skriver om. Och ibland blir det båda två...

Som nu.

Bebis fortsätter att ha något emot att sova. Men det kunde ju vara värre om han istället skrek hela tiden och det gör han ju inte - bara när han vill ha mat och det vill han var tredje timme, dag som natt, ungefär.

Nu har jag börjat ligga ned och amma honom för ryggen börjar ta stryk och dessutom har jag kvar karpaltunnelsyndrombesvären. Att använda skenorna mellan varven är ju inte att tänka på för det finns ju ingen tid mellan varven...

Igår gjorde Jon ett försök att ta bort tejpen över snittet och några bitar fick han bort men en liten bit fick sitta kvar. För när han började dra i den gjorde det ganska ont. Nu äter jag inga smärtstillande tabletter längre. Det gör lite ont ibland men det är kanske inte så konstigt.

Idag har jag i alla fall orkat följa med på hela TVÅ promenader tillsammans med Jon och Nalle. Rekord hittills! Inga långpromenader och lagom lunk men en början. Jon gjorde ett ryck och plockade äntligen ihop all fallfrukt från vårt andra äppelträd. Nästan två fulla 140-literstunnor blev det, men äpplena var så ruttna att de hamnade i komposten.

Jag har dessutom äntligen hunnit få till gardiner till altanen. Bara några enkla som jag slängde ihop på symaskinen med en tygbit från rean på Jysk, men det ser mycket mysigare ut. Så här mysigt faktiskt:

   

Så nu får altanen vara färdig - bara att försöka få tid att sitta ner där någon gång. Sitta ned, eller ligga, ska jag göra nu också för någon är visst hungrig. /Jenny

 
 
Ingen bild

Camilla

30 september 2012 22:29

Nu har jag köpt det sista "lila" som pricken över I:et så snart kommer det kanske något i brevlådan...

//Camilla

Jenny och Jon Sjöberg

1 oktober 2012 04:36

Det ska bli så spännande att se vad du hittat på. :) Men vad det nu än är så var det ju inget du behövde göra... Fast det är väldigt intressant. Kramar! /Jenny

 
Caroline Andersson - Mamma till Elias

Caroline Andersson - Mamma till Elias

1 oktober 2012 00:25

Vad mysigt det ser ut! Längtar tills man pluggat klart så man har råd att köpa sig ett hus själv, måste vara kul att kunna göra lite som man vill, så långt plånboken räcker vill säga :)

sv: Haha ja, dessvärre när man ska hänga tvätten och han sliter ner den ;)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

1 oktober 2012 04:40

Just nu bidrar Ian mest till all tvätt - så långt sträcker sig hans "hjälp". ;)

Ja, tänk om man hade en massa pengar... och lite mer tid. Då skulle vi kunna få till det riktigt fint fortare. Nu tar vi oss fram med myrsteg... /Jenny

 
Lotta

Lotta

1 oktober 2012 07:07

Sådär känner nog jag med min blogg ;) Jag skriver bara om tvätt o hämta/lämna ungar ;) Kan knappast va intressant att läsa ;)

Men jag är så nyfiken på er vardag så jag följer med er vare sig det är blaha eller inte ;) Å jag gillar det! Mycket!

KramKram!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

1 oktober 2012 10:25

Fast när du berättar om din vardag blir jag snarare imponerad av hur du får ihop allt med alla de små. Här är det ett helt företag att komma utanför dörren med bara EN. :)

Är rädd att dagens inlägg inte kommer att bli någon kioskvältare heller... ;) /Jenny

 
Ingen bild

Annika Andersson (Linghem, Östergötland)

1 oktober 2012 16:49

Alltid kul att följa eran blogg, oavsett vad ni skriver om. Annars skulle jag inte följ er troget i 2 år nu.// Sköt om er... :)

Jenny och Jon Sjöberg

1 oktober 2012 18:58

Det var roligt att läsa! :) /Jenny

 
Malin

Malin

3 oktober 2012 08:15

Så underbart fint ni gjort på altanen :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

3 oktober 2012 09:57

Det blev enkelt men mysigt. Vi har funderat lite på en terrassvärmare men det kanske kan vänta... /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards