jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Man kan säga:

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 oktober 2012 17:15

"Vill du att jag ska komma och hjälpa dig? Det är svårt att ta hand om småbarn."


Eller också kan man säga:


"Jag är säker på att du kommer klara det, och är det något så kan du bara ringa."

 
 
skrivmoster

skrivmoster

20 oktober 2012 18:20

Ja vilket känns bäst? Det första tar man kanske som att man inte är kapabel och att den som erbjuder sig är "bättre!"...

Det andra låter som att - "du klarar dig själv. Jag finns om du behöver mig." Lite mjukare och mera "stärkande" ...

Vilken analys - hade du bett om den? Typiskt mej ...! :) Men jag kunde inte låta bli ...

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

20 oktober 2012 19:41

Givetvis finns det mer bakom dessa fraser, men som du skriver är precis hur jag känner. Precis! Du är så förstående du. :)
Trycka ned eller stärka - tycker att det går att läsa ut en skillnad... /Jenny

 
Ingen bild

Moster

20 oktober 2012 19:02

Varför inte, tacksamt, ta emot den hjälp som erbjuds utan att haka upp sig på formuleringar?

Jenny och Jon Sjöberg

20 oktober 2012 19:39

Kan ju ligga lite mer bakom... /Jenny

 
Ingen bild

Moster igen

20 oktober 2012 21:04

Glöm det som ligger bakom. Livet är så kort så "Fånga dagen". Tänker på många För... Förvåning Förväntan Förtröstan Förståelse Förlåtelse och Förälskelse...

Jenny och Jon Sjöberg

20 oktober 2012 21:09

Det är fint det du skriver och något att leva efter... Men hur många gånger orkar man "fånga dagen" för att bara bli besviken och ledsen över det man möts av...?
Då kanske det är bättre att hitta en annan dag och gripa efter den. /Jenny

 
Ingen bild

Moster igen 2

20 oktober 2012 21:41

Fattar inte varför ni är så besvikna. Fin son och goa föräldrar och far- o morföräldrar, släkt och vänner. Njut och ta emot den hjälp ni kan få. Många kramar!

Jenny och Jon Sjöberg

20 oktober 2012 23:00

Oss vet jag inget om, kan bara tala för mig själv. Och jag känner av besvikelsen... Som många, många gånger tidigare. Och vad som räknas som hjälp kan ses olika från olika håll...
Men vi är lyckligt lottade med många fina människor runt omkring oss och flera av dem skulle vi vilja kunna träffa oftare, eller i alla fall någon gång överhuvudtaget. :)
Nu har Ian somnat och vi ska göra detsamma. Natti, natti. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 18 mars 06:00


Det har nu gått 33 veckor på min viktresa. Jag har invägningar varje måndag. Under denna tid har vågen visat plus minus noll två gånger. Jag har fått ett plus - på bara 1 hekto! - och resten av veckorna har det varit minus. Längs vägen har jag ha...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 17 mars 08:00


  Igår for vi till Lidköping E-sportcenter och det blev fyra timmar i härlig gamingmiljö med en massa spelmöjligheter - och så korv, tårta och glass på det. Av en slump hittade vi detta häftiga ställe, som faktiskt funnits i flera år, och fråg...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 16 mars 17:45


  Det har kommit en hel del gratisprover i min väg på sistone och mycket tack vare att jag följer Gratisprinsessan som tipsar om en massa bra saker. Nyss kom ett tredje gratis parfymprov - Armani igen och nu är det nästan lite svårt att välja vi...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 15 mars 07:00

  Tidigare i veckan började jag och Sia stöka undan vintersakerna - som att be om snö igen alltså. Vi fick undan en del och även fram en del, men idag ska arbetet fortsätta med extrainkallad arbetskraft i form av Lin. Så vi har lite att stå i in...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 14 mars 15:15


Dags att slå ett slag för Barnradion och särskilt nu när de nyligen släppt Astrid Lindgrens underbara Mio och min Mio som en fantastisk radiodramatisering i åtta delar med bland andra Jonas Karlsson i en av rollerna. Några av barnen här har fått börj...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards