jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Stoppa snarket!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 november 2012 19:00

Hej, jag heter Jon och jag är en snarkare. Ja, det känns nästan som att ställa sig upp på ett AA-möte (inte för att jag någonsin varit på något!), men så är det. Jag har väl alltid snarkat i någon omfattning, åtminstone sedan Jenny och jag blev ihop. När man sover själv är det ju lite svårt att veta om man snarkar eller ej. Och jag är inte den som brukar filma mig själv sovande...

På sistone har dock mitt nattliga stockdragande blivit värre. Eller rättare sagt, sedan Ian föddes har Jenny av uppenbara skäl börjat sova ännu ytligare (fast hon är en djup person), så hon vaknar ännu lättare av mina snarkningar. Det verkar Ian också göra, så detta - plus att jag drömmer jätteknepiga saker och inte alls vaknar utvilad längre - har fått mig att dra ut i krig mot snarket.


Mitt nya vapen...


Första stidsåtgärden var att bulla upp med en extrakudde, ifall problemet skulle gå att lösa så lätt. Det gjorde det tyvärr inte, så nu tänker jag pröva Nozovent. Det kommer antagligen att se ut som om jag har piercat mig med en nosring, men skit samma. I mörkret kan ingen se dig, men de kan höra dig snarka... ;) Återkommer om detta funkar eller ej. Håll tummarna! /Jon, nykter snarkare

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

13 november 2012 19:37

Dom här fungerade utmärkt när det visade sig att sambon toksnarkar =)
http://www.breatheright.se/

Ifall du inte gillar nosringen =)

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

13 november 2012 20:29

Tack för tipset! Jag är öppen för allt som kan få mig att hålla tyst. ;) /Jon

 
Ingen bild

Marianne

14 november 2012 07:42

Det ligger nog i släkten, så för allas bästa är det bra att du försöker göra något åt det. Jag trodde inte att jag snarkade förrän mina barn påstod att det var en duett i sovrummet.Ha en bra dag och en tyst natt. Kramar till er alla.

Jenny och Jon Sjöberg

14 november 2012 17:06

Nalle och jag brukar sjunga samma duett. Tyvärr uppskattas inte våra framträdanden av vår lilla publik... ;)

Den gångna natten var i alla fall tyst, så det bådar gott för kommande nätter. Tar nog ett tag att vänja sig vid "nosringen" dock...

Många kramar till er båda! /Den snarkande sonen i söder

 
skrivmoster

skrivmoster

14 november 2012 08:38

Hoppas det funkar! Det är jobbigt att vara snarkare för man är ju som du säger trött fast man sovit. Man borde spela in hur det låter en natt ... En del vänner har en mask och maskin som hjälp mot snarkandet men det verkar vara "sista utvägen" eftersom det är bökigt.
Lycka till! Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

14 november 2012 17:03

Jenny har ju faktiskt varit så snäll och spelat in mina snarkningar - OCH lagt ut dem på bloggen... :/

Känner förresten också en som använt en sådan där mask och maskin. Den funkade för honom, men som du säger är det väl ett senare alternativ. Inbillar mig att jag vaknade mer utvilad i morse, och Jenny hade inga nya klagomål från natten. (Och Ian sov fyra och en halv timme!) Låter lovande...

Tack för lyckönskningarna och kramar tillbaka. /Jon

 
skrivmoster

skrivmoster

14 november 2012 17:32

Ja nu minns jag ... snarkningarna! De var så bekanta att jag trodde att det bara var från vårt hus - nåt jag är van vid!

Skämt åsido så är det periodvis mera snarkande. Man känner när man går upp om det varit en lugn natt.
Så skönt att Ian börjat sova mera! Ni behöver alla timmar ...

Ha en skön kväll och god natt med tiden!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

14 november 2012 19:30

Japp, en 9:a på Richterskalan... :D

En skön kväll och en god natt tillönskas även er däruppe i norr. /Jon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards