jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Snark-rapport

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 december 2012 12:00

För en tid sedan skrev jag om mitt snarkproblem, och lovade återkomma med hur det går och ett omdöme om Nozovent, en  mjuk nässkena för att vidga näsborrarna och på så sätt minska snarkningarna. På apoteket rekommenderade farmaceuten storlek large, men jag tror att jag hellre borde haft medium.

Den var svår att sätta in (och ja, det såg verkligen ut som om jag hade en nosring - fast ganska tufft ändå, om ni frågar mig...), men ännu svårare att ta ut morgonen därpå. Det gjorde rentav ont, och det hände att jag vaknade mitt i natten av att näsan värkte och till och med blödde lite. 

I bruksanvisningen stod det att man kunde trimma kanterna med en sax. Det gjorde jag, men måste tagit för mycket för en sida åkte ständigt ned och skavde, så till slut ledsnade jag och slängde den. Förpackningen innehöll två stycken Nozovent, så jag gav den "otrimmade" nässkenan en chans. Tyvärr tyckte jag inte att den var bättre, så nu har jag varit utan antisnarkhjälpmedel ett tag.



Hjälpte Nozovent? Svårt att säga. Jenny får bli mitt facit, och hon menar att jag snarkade även med skenan insatt - men bara när jag var riktigt trött. Om jag snarkade mindre tack vare Nozovent får jag lämna osagt, nu har jag i alla fall prövat detta hjälpmedel.

På sistone har jag känt mig utvilad och om jag har snarkat har jag i alla fall inte väckt Jenny eller snarkat när hon varit uppe och ammat Ian. Jag känner mig piggare och gladare än på länge, ändå har jag inte gjort något särskilt för att förbättra min fysik eller något annat som jag kanske borde ta tag i. Vad detta beror på vet jag inte, men jag tänker inte skåda given häst i munnen (säger någon fortfarande så?) utan glädjer mig bara över att jag sover bättre och inte väcker mina nära och kära. /Jon


 
 
Cicci

Cicci

15 december 2012 13:18

Tjenixen ...
Ja detta med snarkningar är inte bara frustrerande... Förbannat jobbigt på många sätt :( En läkare sa en gång till en gammal bekant att han skulle sova med huvudet högt o fötterna på en kudde :O Jag vet inte än om det funkade :P , inte vågat fråga Hahaha... Ja det där du köpte lät allt annat än kul :/ men ska finnas någon typ av plåster man sätter över näsan med .... Tror jag skymtade en reklam om det en gång :)
Härligt att höra att sömnen Åter är en vän... Hoppas det håller i sig
Kram C

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

15 december 2012 16:11

Jag har sett de där plåstren, men de är ju av engångstyp så det blir nog ganska dyrt i längden. Nozovent funkar säkert bra för vissa, men nu har jag ju sovit snarkfritt länge (utom just inatt...), så jag är glad.

Hoppas din kompis också sluppit snarka. Har inte hört om det "botemedlet" förut, men det kanske funkar. :)

Ha en fortsatt trevlig helg! /Jon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards