jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 januari 2013 17:15

Ian har på sistone varit lite mer ledsen om kvällarna när han ska sova och även varit ledsen när han vaknat hungrig på natten. Han har inte fått något förändrat sovmönster (sover fortfarande inte så länge...) men några fler tårar har det blivit.

Vi vet inte riktigt vad det är om, men vi tror väl att det ska gå över, värre har det inte blivit i alla fall. Han har ju aldrig varit riktigt förtjust i kvällar någonsin.

Om dagarna är han sig lik. Och idag blev det babylek på Familjecentralen. Där får han träffa andra barn och vuxna, leka med andra leksaker, lyssna på sång och musik med mera. 

Vi gick dit med Johanna och Elias och den här gången kom jag ihåg att få fram kameran:


Johanna med hennes son Elias som är jämngammal med Ian.


Men det kommer nog att dröja tills alla sångerna sitter. Jag kan ju knappt Blinka lilla stjärna... och ännu mindre rörelserna till. ;) Den här gången fick jag i alla fall upp Ians namn på ett papper med snöre och nål på kartan över var barnen som kommer till Familjecentralen bor.

Jag försökte mig på att använda Ians fot som mall för att klippa ut pappersbiten att skriva på. Med Johannas hjälp, hon fick hålla Ian, gick det lättare även om det kanske krävs lite fantasi för att se att det är en fot.

I eftermiddag har Johan, min bror och Ians fadder, varit här och lekt med oss och imorgon ska vi ta oss till kyrkan och efter det kanske babysim - det är mycket på schemat för en 4,5-månaders. ;) /Jenny

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 januari 2013 17:09

... och fastnade för rubriken om "världens godaste chokladbollar - receptet ni inte får missa". Jag klickkastade mig in på den artikeln för att läsa receptet som redan gjort så att det vattnas i munnen på mig. Scrollar ner och börjar läsa ingredienserna: "100 g dadlar utan kärna..." Längre hinner jag inte innan besvikelsen är total. Snabbt kryssar jag ner... och sitter skitsugen på våra chokladbollar - MED SMÖR. Vill absolut inte ha några dadelbollar... Snacka om lovar runt, håller tunt. ;) /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards