jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Onsdag betyder Familjecentralen

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 januari 2013 15:15

På förmiddagarna på onsdagar är Familjecentralen öppen för de lite mindre barnen och jag och Ian har varit där några gånger och lekt av oss. :) Förra gången fick jag (äntligen!) upp hans namn på kartan och den här gången gjorde vi en gipsavgjutning av hans fot. Nästa gång ska den snyggas till. (Jag passade också på att ragga lite bebisar till babysimmet, så nu kanske det kan dra igång snart...)


Lilla foten...


Det var givetvis inte bara vi som tagit oss dit, även om det var ganska tomt när vi kom. Bland besökarna fanns Ians kompisar från föräldragruppen. Gullungarna Alice och Alvin var där med sina mammor.

Det är så roligt att se hur de små växer! I slutet av maj förra året hölls den första föräldraträffen och då låg var och en av dem i magarna på oss förväntansfulla förstagångsföräldrar. Men nu är bebisarna här!


 

Alice och Alvin.


Det var förmiddagens tidsfördriv. Ian somnade på vägen hem, han var väl trött efter alltsammans och sov en stund på altanen. Jag kunde ha dörren öppen för till och från sken solen och värmde aningen.

Vi har plusgrader och det tar verkligen på snön. Även om vi har det lite halt på vissa delar av gräsmattan där Nalle packat snön. Och att glassbilens välbekanta signal ljöd i fjärran var ju bara en bonus. :)



Till sen lunch gjorde jag en matpaj och gott blev det! Det blev över till Jon och en lunchlåda också. Han är ute och kör lastbil åt stockholmshållet idag och väntas hem något senare än vanligt, men jag, Ian och Nalle ska nog hitta på något att ta oss för. /Jenny

Ian
 
 
Nathalié - Äntligen gravid! BF 27/3

Nathalié - Äntligen gravid! BF 27/3

31 januari 2013 08:02

åh så söt han är!

Sv, Japp det var det :). Fanns även i lila där, men jag älskar den blå hehe :). Då passar det ju bra eftersom den är så billig :). Tack så mycket! Hihi, grattis till er lille, jag längtar som en tok efter vår lill* plutt :).

http://yarp.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

31 januari 2013 08:05

Så bra! Då ska vi försöka att ta oss dit inom kort. Tack för svaret och hoppas att din längtan inte är för outhärdlig. :) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 19 mars 10:30


Att börja ta fram utesaker för sommar är ju som att be om snö... och i söndags vaknade vi upp till ett lätt vitt landskap.   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 18 mars 06:00


Det har nu gått 33 veckor på min viktresa. Jag har invägningar varje måndag. Under denna tid har vågen visat plus minus noll två gånger. Jag har fått ett plus - på bara 1 hekto! - och resten av veckorna har det varit minus. Längs vägen har jag ha...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 17 mars 08:00


  Igår for vi till Lidköping E-sportcenter och det blev fyra timmar i härlig gamingmiljö med en massa spelmöjligheter - och så korv, tårta och glass på det. Av en slump hittade vi detta häftiga ställe, som faktiskt funnits i flera år, och fråg...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 16 mars 17:45


  Det har kommit en hel del gratisprover i min väg på sistone och mycket tack vare att jag följer Gratisprinsessan som tipsar om en massa bra saker. Nyss kom ett tredje gratis parfymprov - Armani igen och nu är det nästan lite svårt att välja vi...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 15 mars 07:00

  Tidigare i veckan började jag och Sia stöka undan vintersakerna - som att be om snö igen alltså. Vi fick undan en del och även fram en del, men idag ska arbetet fortsätta med extrainkallad arbetskraft i form av Lin. Så vi har lite att stå i in...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards