jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Hur många lika lingon finns det i världen?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 februari 2013 15:45

Är vi alla lika olika unika? Kanske det. Fast jag ser dubbelgångare överallt! Nästan, i alla fall. Jenny är antagligen ganska less på att höra mina nya observationer, och det är säkert mina arbetskollegor också.

Häromdagen fikade jag till exempel med tennisoraklet Björn Hellberg och lämnade ut nycklar till Ola-Conny från Gekås i Ullared. Konstigt nog är det ingen annan än jag som ser dessa likheter, trots att det är klockrena karbonkopior som uppenbaras. Nåja, var det inte självaste Charlie Chaplin som förlorade en look-alike-tävling - i att likna Charlie Chaplin! Men jag är själv inte så unik som jag trodde. Jag har också en dubbelgångare!

Det började med att min mamma ringde mig en gång för flera år sedan och undrade om jag fått en roll i en reklamfilm. Tydligen spelade "jag" en jägare som smyger runt i skogen med mysse, bysse och jycke när jag plötsligt får syn på en kaffeautomat (!) och blir sittande på en stubbe med en förmodat god kopp kaffe. Det hade jag väl kommit ihåg om jag gjort, men när jag till slut själv fick se reklamsnutten, var det verkligen likt mig - även om mitt andra jag bara skymtar förbi några sekunder...

När min syster satt på ett studentfik i Umeå, också för några år sedan, fick hon hux flux se mig komma gående - fastän jag egentligen var jättelångt därifrån. Denne filur var visst bara någon futtig meter bort innan hon insåg att det var någon som var skrämmande lik mig. Hon var på väg att fråga vad jag gjorde där, men blev väl så paff att hon inte kom sig för att fråga vem denne kille egentligen var. Synd, det hade varit roligt att veta.

Vetskapen om att det går åtminstone en annan människa omkring på denna jord och ser ut exakt som jag, är både fascinerande och lite kuslig. Bara att hoppas att det är en minst lika hyvens grabb som undertecknad, annars är det inte lika kul att dela samma signalement... /Jon 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards