jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 februari 2013 16:45

... var Ian inte riktigt sig själv. De tidigare gångerna har han verkat tycka att det varit riktigt roligt med musik, sång, såpbubblor och annat. Men inte den här gången. Hemma var han dock som vanligt.

Han bajsade i och för sig så mycket att det blev badkaret för honom, fast det händer ju lite då och då. Tvätt blev det för kläderna och även för lakanet i vår säng, för det var där det hände.

Typiskt nog hade jag just startat en tvätt precis innan, men det är så det blir ibland.

På kvällen la jag honom i sin säng vid halv åtta, då hade han inte ätit sedan halv fem... Jag skulle bara ligga och läsa en tidning och Ian skulle få vara med och titta och mysa. Men han somnade och sov ända till halv två i natt och vi ville inte krångla med att ta på honom pyjamas när han sov.

 

Då hade jag fått pumpa ur brösten innan, för det spände så jag inte kunde sova när han inte hade ätit på så länge. Och på nätterna tycker jag att det fyller på lättare än vad det gör på dagarna. Ian åt lite från flaskan, var vaken en stund och sov mer.

Eftersom vi hamnat i osynk fick jag pumpa ur en gång till på morgonen. Det här beteendet från Ian var ju inte likt honom. Och idag på sången i kyrkan var han inte heller sitt vanliga glada, sprattlande jag. Vi gick därifrån lite tidigare och när vi kom hem kollade jag febern för då kändes han så varm. Först 38,2 och efter en stunds vila blev det 38,5.

Någonting står inte helt rätt till och han är väl lite snorig men inte så farligt. Kanske att han hostar lite mer men annars har vi inte märkt någon skillnad förutom att han är en aning tröttare. Han ligger och sover nu och förhoppningsvis vilar han bort vad det är. Han är ganska pigg ändå och han har ätit bättre idag.

Det senaste dygnet har alltså varit helt upp-och-ned. Det ska blir skönt med helg, men nästa vecka ser inte lugnare ut... /Jenny

Ian

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards