jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Krassligt läge

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 februari 2013 17:45

Inte nog med att vi tror att det är tänderna som krånglar för Ian, nu har han blivit förkyld igen också. Han har varit lite hostig och snuvig de senaste dagarna men igår och i natt blev det värre. Inget vidare sätt att fira sin namnsdag på...

Och tyvärr blir det inget babysim för honom ikväll heller när han mår så här. Bättre att vila, även om vi vet att han tycker att det är roligt att bada. Han är i alla fall mycket piggare idag än tidigare men snorar en hel del och låter hes.

Jon, det andra namnsdagsbarnet, är frisk, men jag blev sjuk sent igår också. Februari är ju inte direkt känd som en månad då barn och vuxna är friska precis. Bara att hoppas att det här inte blir något utdraget. För det har varit en väldigt seg dag idag... /Jenny

Ian
 
 
Nathalié - Äntligen gravid! BF 27/3

Nathalié - Äntligen gravid! BF 27/3

25 februari 2013 18:42

Men då vad tråkigt nu blivit förkylda! Här går det upp och ner, nästäppan är tillbaka men kan ändå andas någorlunda :P. Men det beror ju inte på förkylning dock, hehe.

sv, Hihi, ja nu är det ju bara 30 dagar kvar till beräknat så får se om det blir något av dina gissningar ;). Faktiskt bara du som vågat gissa :).

http://yarp.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

25 februari 2013 18:57

Ian har blivit bättre allteftersom dagen fortlöpt tycker jag och det är skönt. Si och så med min hälsa dock. Är övertygad om att jag inte skulle bli sjuk om jag kunde få mer sömn. Börjar ju bli några år av sömn som jag ligger efter nu...

Att gissa namn är ju jätteroligt, men jag känner ju inte er och Lurch kunde jag ju inte gissa på. ;)

Att gissa due dates är jag värdelös på, men jag hoppas innerligt att du slipper övertid. Kram! /Jenny

 
Hanna

Hanna

25 februari 2013 22:00

Men så tråkigt. Hoppas att han snart mår bättre.

http://hannafialotta.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

26 februari 2013 01:38

Vi är just tillbaka i sängen efter nattens första matning och aptiten är det inget fel på i alla fall. Men lite hes lät han allt. Hoppas vi båda får sova gott flera timmar till. Tack för omtanken. Kram! /Jenny

 
Ingen bild

Marianne

26 februari 2013 07:16

Det är skönt att Ian blivit bättre och jag hoppas han förlåter farmor för att jag glömde att han också hade namnsdag. Det är många att tänka på nu då mannen, sonen och lille Ian har namnsdag samma dag.Krya på dig du också.Kramar till er alla.

Jenny och Jon Sjöberg

26 februari 2013 09:18

Ja, Jon sa att ni sms:at och ringt honom men ni missade ju den sötaste av dem alla! :) Fast han tog nog inte illa upp. Eftersom det inte blev något babysim så fick han en vända i badkaret med Jon i present istället. :) Vatten är ju så kul! Ian är mycket bättre och sitter i knät på mig nu. Skönt! Kramar till er också! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 20 april 08:00


I veckan drog jag med Lin och Sia ut på en liten utflykt. Vi hade en samling innan där vi med bildstöd gick igenom vad som skulle göras. Sedan tog vi tag i att packa fika i ryggsäckar, toabesök och påklädning. Med hjälp av Naturhistoriska riksmuseets...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards