jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Det går ju inte att bara hålla på med renoveringen...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 mars 2013 16:45

... det vardagliga arbetet måste ju också får lite plats. För när till och med Ians sockar blir skitiga är det hög tid att städa. Så dagen ägnades till stor del åt damning, våttorkning, tvätt och så lite kakbak. Förra helgens gofika blev en riktig favorit så jag gjorde en sådan igen: kladdkaka med kolatäcke. Den var så otroligt god så jag tjatar på om receptet en gång till, det finns HÄR. Och jag tog ljus choklad från Marabou den här gången också.


Baka den här - och njut!


Att hämta posten idag var en riktig höjdpunkt. Ian fick flera smakprovsförpackningar från Nestlé. Han blir ju sex månader i nästa vecka så det var därför. Ian tycker massor om gröt, men vi testar lite allt möjligt, men än är det mest smakportioner som gäller så inget amningsmål är utbytt. Vi skyndar långsamt.


Provpåsar från Nestlé.


Ida-Maria anordnade en fin tävling där vinsten var en pyjamas i ekologisk bomull från Tuut! - och en sådan charmig pyjamas hade jag turen att kamma hem till Ian. Tävlingsmomentet gick ut på att man skulle berätta om sovrutiner. Det har vi ju nästan inga. Ian har aldrig sovit bra och vi har testat det mesta. I natt var en sämre natt än de andra dåliga för då tror jag att han hade lite magknip. Jag valde en blå pyjamas och den är jättefin - och Ian såg glad ut för den också... och försökte äta upp den.


 

Kanske kommer Ian sova bättre i elefantpyjamas...?


Och med posten kom ett till vadderat kuvert. Jag fick mitt fina namnshalsband som jag beställt från Lagnöviken. På färgade plexibitar kan jag nu bära med mig mina älskade killar. Jons bricka fick bli röd, Ians är ljusblå och Nalles bricka blev grön och med formen av ett hundben. Halsbandet åkte på direkt och jag kände mig lite snyggare när jag for omkring med snabeldraken, men imorgon kommer det att passa ännu bättre...;) Nu mot kladdkakan! /Jenny


 

Personligt namnhalsband i akrylplast.

 
 
Nathalié - Äntligen gravid! BF 27/3

Nathalié - Äntligen gravid! BF 27/3

8 mars 2013 20:50

Åh vad fin vinst! Jättefin pyjamas :). får hoppas han kommer sova gott i den :). fint halsband också!

sv Jo, det såg jag nu =). Tusen tack för du nämnde det! Brukar lägga till på favoriter, men idag har jag inte suttit vid datorn så tänkte inte på det, hehe.

http://yarp.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

8 mars 2013 22:29

Jättemysigt med alla de söta elefanterna och den känns så mjuk. Ian gillar också halsbandet så vi får se hur länge det håller... ;)

Grattis till dina vinster! Jag ser också fram emot när du kan använda dem. Kram! /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

8 mars 2013 22:11

Vilken glad och lycklig kille! Helt underbar!!

Och kakan ... den lockar verkligen till att provas. Vi får se om orken och tiden räcker till ...

Ha en härlig helg! Kram på er!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

8 mars 2013 22:39

Ian är oftast glad... och vaken. Men det är något med nätterna/mörkret som han inte trivs med. Under natten som var kan det i alla fall ha varit magen för på morgonen bajsade han så det blev klädbyte. I och med att det alltid dröjer flera dagar mellan hans bajsningar så gör han det ordentligt när han väl gör det...

Jag har inte ätit lika mycket av kakan som Jon gjort utan försökt behärska mig. Jag satte ju nytt lägstarekord på vågen imorse. :) Även om vi ska unna oss lite mer på helgen kan det ju ske lite lagom.

Kram, godnatt och trevlig helg! /Jenny

 
Ingen bild

Annika Andersson (Linghem, Östergötland)

10 mars 2013 17:54

Måste bara göra denna kaka med. Mums Mums :))

Jenny och Jon Sjöberg

10 mars 2013 18:02

Ja, gör den!!! Vår tog slut den här gången också. :P /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 25 mars 14:43


En perfekt fika innan Sia skickas iväg på gympa!  

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards