jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Ajöss!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 mars 2013 11:45

 

Jag lämnade ett "litet" bidrag på golvet hos frisören och kan lägga ännu en frisyr till listan. /Jenny

 
 
Mamma Brötis

Mamma Brötis

27 mars 2013 12:44

Coolt! Var det en åtgärd för att nå målvikten lite snabbare? ;) Huvudet måste kännas betydligt lättare iallafall och snyggt blev det. :)

http://www.brotisen.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

27 mars 2013 19:13

Nu kom du på mig! ;) Tror att den här åtgärden fick mig att lätta en tre, fyra kilo. :) Nu orkar jag gå med hakan i vädret igen. :) /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

27 mars 2013 12:57

OJ! Det var inte lite du klippte av, men du passar bra i kort hår. Snygg frissa :)

Såg på listan att du kunde göra flätor, fishtail o annat trevligt. Grymt avundsjuk ska du veta! Klarar inte av att göra en fläta på mig själv och inbakad vet jag inte ens hur man gör... hmm flätor mot hembakat? =)

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

27 mars 2013 19:11

Mest har det ändå blivit hästsvans på sistone för jag har inte orkat annat. Till och med sovit med tofs för annars har håret varit överallt när jag varit uppe med Ian om nätterna.

Det bytet gör jag gärna!:)/Jenny

 
Sofia - Neurovetare med Hjärnan full av Barnkläder

Sofia - Neurovetare med Hjärnan full av Barnkläder

27 mars 2013 14:25

Såg din kommentar hos Bambi angående min vinst av Elodie details produkterna. Skulle bara säga tack för peppen, den behövs verkligen. Blev så rörd av det du skrev!

Kram

http://sofiashem.se

Jenny och Jon Sjöberg

27 mars 2013 20:15

Roligt att du kikar in och jag hoppas att skolan börjat jobba med att ordna upp sin värdegrund. Någonting är helt på tok när det blir så där och jag kände så med lille killen som bara vill vara den han är. Det är något som ingen borde få försöka ta ifrån honom. Kram, kram. /Jenny

 
Ingen bild

Camilla

27 mars 2013 18:42

Men hallåååå!

Vilken snygging det blev (fast det var Du förut med)... Tror inte att jag skulle våga om jag hade så långt hår...

Ha det gott och trevlig påsk till Er 3!

Jenny och Jon Sjöberg

27 mars 2013 19:02

Jag brukar låta håret växa ut för att sedan inte stå ut och fastna i hästsvansträsket för att sedan klippa av det. Mitt hår växer fruktansvärt fort så snart är det nog tofslångt igen. :) Kram! /Jenny

 
Heidi

Heidi

27 mars 2013 19:01

Heeeej snygging! =)

http://livetenligtheidi.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

27 mars 2013 19:03

Taaaaaack! Det är lite ovant och dröjer nog innan jag får ordning på det. Blekning och vax är inköpt. :) /Jenny

 
Malin

Malin

27 mars 2013 20:39

Oj vilken kanon snygg förändring! Du passar sjukt bra i kort hår!
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

27 mars 2013 20:43

Ian hade fått så långt hår att jag klippte honom häromdagen. Mitt hår såg också ut som det var på turné... Nu ska jag vänja mig vid det här. Kramar! /Jenny

 
Ingen bild

Linda

27 mars 2013 20:58

Jättefint! Du klär verkligen i det. :)

Jenny och Jon Sjöberg

27 mars 2013 21:16

Det var snällt, men än är det lite mer bångstyrigt än vad det var tänkt. Frisyren såg ju så himla snygg ut på modellen i frisyrboken... ;) /Jenny

 
Lotta

Lotta

27 mars 2013 21:30

Jättesnyggt!!! Du passar i kort!

Jag har oxå tänkt klippa av mitt. Gjorde det för några år sedan o ångrade mig bittert...faktiskt. Men jag måste göra något åt mitt kaos på skallen =/ Sätter upp det i en tofs o det blir så trist i längden.
Det dumma är att jag har så in i hel.... mycket självlockar som kommer fram i kortare hår =/ Å då blir det svårt att behålla en snygg frissa :(
Dessutom är jag itne alls insatt i sprayer, vax o sånt...får nog ta en snabbkurs på det innan jag klipper mig =)


Kram!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

28 mars 2013 01:01

Vem vet, det kanske skulle bli jättebra? För mitt hår är så tjockt, rakt och platt att det till och med talades om att det kanske skulle behövas en permanent för att det skulle bli någon volym på det... Suck! Är inte så hårintresserad alls, men det låg fler av mina långa strån på golvet än av Nalles innan. Tyckte det var dags då.
Jag ska nog vänja mig. :) /Jenny

 
johanna

johanna

27 mars 2013 22:12

http://minbebis.com/blogg/missjoi/vinnaren-av-valfri-disneydress-fran-roliga-barnklader/

Nu är vinnaren korad av valfri disney dress.
Har även två andra tävlingar igång!

http://minbebis.com/blogg/missjoi

Jenny och Jon Sjöberg

28 mars 2013 01:02

Grattis till vinnaren! :)

 
Ingen bild

Annika Andersson (Linghem, Östergötland)

28 mars 2013 14:45

Vad snygg du blev i håret, en skönhet klär i allt. Men eftersom att jag själv trivs i kortare frisyrer så, må jag säga att du blev jäkligt snygg. // Glad Påsk Kramiz ifrån Linghem

Jenny och Jon Sjöberg

28 mars 2013 15:12

Tackar! :) Skönt med lite förändring så här på vårkanten. Hoppas att allt är bra med er allesammans. Kramar från oss! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards