Direktlänk till inlägg 9 maj 2013
Det bidde att vi gick fram till cruisingen ändå. Även om det så här i efterhand kanske inte varit nödvändigt då det drar förbi en hel del bilar alldeles utanför också... Vi såg det ena ekipaget efter det andra och flera hade sin charm och i luften spred sig lukten av avgaser och alkohol. Burkar och flaskor började redan drälla, och imorgon lär det väl inte vara en trevlig syn. Eddie Meduza hade givetivs en och annan textrad med i spelet också.
Lagens långa arm var på plats och hade kontroller både här och var. Tidigare idag regnade det men framåt eftermiddagen klarande det upp, så polisen hade kanske lite otur med vädret... För det var en hel del folk i omlopp både utmed cruisingrutten, i bilarna och även på bilarna...
Variationen på bilar var stor, men det var ändå ingen utav de många bilarna som lyckades imponera på oss. Snyggaste vrålåket för kvällen hade nog ändå vår nyktraste förare Ian som också var ute och cruisade.
Han tog sig smidigt fram i en pepparkaksfärgad Brio Go, årsmodell 2010. Dock somnade han vid ratten... Det krävdes ju i och för sig lite lättare hypnos för att få honom att slockna. Tänk om det vore så lätt gjort jämt!
Det fanns andra bilar som också bar färg åt det bruna, eller kanske snarare rostiga hållet... Titta bara, vilken snygging! Tydligen väcker den inte tillräckligt med uppmärksamhet med sin blotta närvaro, utan är även extrautrustad med en megafon.
Sedan fanns det ju de som var på plats bara för att visa upp sina bilar som var uthämtade på den här sidan millennieskiftet. Och sedan fanns det någon som kanske inte litade helt och fullt på sin gula fara, för på taket stod det en sorts livbåt i form av en spark...
Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | |||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | |||
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |||||
|