jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under maj 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 maj 2013 14:15


I september pratar vi om att åka till Karlstad med Ian så han får se sin första elitseriematch. Färjestad möter Leksand (Ians morbror gillar ju dalalaget) och vi åker nog dit. Enligt Ticnet så är det gratis för barn under fem år i Löfbergs Lila Arena. Kul vore det i alla fall! Men kan en ettåring sitta still i tre perioder...? ;) Antagligen inte.

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 maj 2013 14:00

Mellan 9 och 12 var det sagt att Schenker skulle komma förbi och lämna ett paket. Jag hoppades att bilen skulle komma så fort som möjligt inom den angivna tiden för jag ville ju iväg till Familjecentralen. Jag väntade och väntade...

Vid kvart över tio fick jag leveransen, jag tog emot den och skyndade mot Familjecentralen så vi kunde vara med på sången och träffa andra barn och föräldrar.



Hemma igen öpppnade jag paketet och jag hade ju redan anat att det var en vinst: mina arbetskläder från Snickers Workwear från tävlingen hos Vitt eller svart. Jag tackar både tävlingsarrangör och sponsor för dessa snygga och användbara plagg! Kanske att hoodien är lite stor men roligast är ändå att byxorna går att knäppa. Kläderna kommer säkert att komma till användning vid flera tillfällen! /Jenny


Jag och resterna av lekstugan...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 maj 2013 08:00


Jag beställde inte mycket och inget dyrt heller för den delen från Parelle. Bara en ansiktskräm (den jag i all hast roffade åt mig i Ullared visade sig vara för 50+, men den luktar jättegott...) och två mininagellack från Depend. Men oavsett innehållet så kändes paketets inslagning riktigt lyxig och två prov på parfym skickade de med också. Mycket uppskattat alltsammans! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 maj 2013 22:14

Det är här ju otroligt: tredje gången som en och samma hund lämnar tomten för att rusa ut mot Nalle. Hunden kanske menar väl, men det spelar ingen roll. Den här gången fick ägaren in hunden och kom och bad om ursäkt. Bara för att i några meningar senare be oss att gå en annan väg framöver! Åtminstone till den 13-14 juni då deras staket ska sättas upp. OTROLIGT!!!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 maj 2013 20:15


 


Det är ju inte varje dag man är på invigningar... Men en blev det idag. Familjecentralen Källan, BVC och Språkoteket invigde sina gemensamma lokaler med god plockmat, tipspromenad, musikunderhållning och så knöts det band (inte klipptes...).


Under Ians första BVC-besök var vi på Vårdcentralen, men det är ju mycket smidigare nu när allt är samlat på ett och samma ställe. Vi brukar vara här på onsdagar när det är babylek för barn upp till ett år och då brukar det oftast kika in personal från BVC eller också kan man säga till om man har någon fråga. Jättebra!


Även om det inte är aktuellt i nuläget med förskola/dagis för oss så tyckte jag att det var lite viktigt att visa upp oss. För det var bland annat BUN-anställda inbjudna och ju fler som ser att Familjecentralen är uppskattad desto bättre.


Så sent som igår kväll genomfördes det en manifestation mot besparingar inom skola och barnomsorg i samband med kommunfullmäktiges möte. Att det ska vara så svårt för politiker att ta in att människor är viktiga! Pengar ska satsas på barn och vård. Nedskärningar är inte acceptabla för det drabbar bara oss alla i slutändan. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 maj 2013 19:56

... har jag vunnit ett grillförkläde från Coca-Cola. :)

Ännu en grej till samlingen! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 maj 2013 19:52

Ian och Carl Fredricksen från Disney-filmen Upp.

Ian

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards