jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under maj 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 maj 2013 16:27

Bredvid Nalle ser inte Ian så stor ut...

Ian tycker att Nalle är spännande och sen har han så mjuk päls... som man blir jätteglad av!

Ian · Nalle
Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 maj 2013 13:01

På förmiddagspromenaden gick jag med Nalle och Ian till skolskogen, en plats som Nalle älskar att vara på (och som säkert flera av er nu vet var platsen som jag och Jon gifte oss på. Utomhus för att just Nalle skulle kunna vara med).

Platsen ligger en bit in från vägen, en bit som inte alls är särskilt lång egentligen. Men med barnvagn som ska dras över rötter och annat tar det sin lilla tid. Nalle såg då ut att njuta under besöket! /Jenny


Favoritsysselsättningen i skogen...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 maj 2013 12:56

... på egna rabarber dessutom. :) Jag googlade "enkel rabarberpaj" och hamnade HÄR. Receptet var smidigt, ingredienserna fanns hemma och pajen fixades snabbt ihop. Provsmakad är den också - mums, mums! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 maj 2013 12:52

Jag vann ett valfritt plagg ur Eggkids sommarkollektion 2013. Det var dock lite urplockat i storlekarna bland mina första val. Men jag var ute efter en bodysuit så då fick det bli den här röda med en mycket charmig figur på. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 maj 2013 22:11

Idag har Ian varit vaken i stort sett hela dagen. Han sov bara runt en halvtimme i bilen vid lunchtid. Just därför blev det lite tidigare kväll för honom, för det kändes inte som om att det var någon idé att försöka hålla honom vaken. Detta barn sover ju när han känner för det vad det verkar.

Vid sextiden blev det välling i spjälsängen och efter den somnade han direkt. Då borde vi också ha lagt oss för nu lär väl han vara pigg i natt klockan tre, om inte tidigare.

Till saken hör också att vi la honom med huvudet kudden, men när vi kikade in till honom låg han så här... ā la Pippi. :) Vem vet, kanske att man just i natt måste sova med huvudet åt ett visst väderstreck... Härliga unge, så du hittar på!


Hur hamnade du så här...?

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 maj 2013 19:15

Jag vet inte om det kändes så speciellt att vara mamma just idag. Jag tycker att varje dag är speciell och det känns fortfarande ganska otroligt att vi fått Ian, att han vuxit inuti mig. Helt fantastiskt!

Men det var ju en bra anledning att äta tårta i alla fall. Och jag slog till på stort och öppnade en av mina Jenny-flaskor. Inbillar mig att just den här flaskan smakade extra gott. ;) /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 maj 2013 19:00

Det som inte blev trimmat igår är nu trimmat, de döda grenarna på rosorna är bortklippta, lite mossa är krattad och planteringstrappan är framtagen. Börjar få lite ordning här nu ju!


Chiliplantor, persilja och mer persilja på gång.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards