jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under maj 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 maj 2013 22:00

PRO ska ragga medlemmar på Sweden Rock. För att passa bättre in på festivalen pratas det om att pensionärernas husvagn borde prydas med en dödskalle. Vi kan inte hjälpa att tycka att det låter lite roligt. Men alla sätt är ju tillåtna och kanske får de någon blivande grå panter på virkkroken med denna raggning. För PRO handlar tydligen inte bara om småkakor och ljummet kaffe. Eller...?


Rockin' granny... ;)


Hela artikeln: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/pro-raggar-medlemmar-pa-sweden-rock_8172942.svd

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 maj 2013 17:30


Jag och Ian knallade till BVC för hans 8-månaderskontroll. Vår lille big boy är nu 71,5 cm lång och väger 9035 gram. Han har gått upp nästan 800 gram på två månader och blivit cirka 3 centimeter längre under samma tid.

Oj, oj, oj, men han följer sin kurva som också ligger ganska mitt på normalkurvan som jag förstod det. Vid det här besöket kollades det extra ifall han skelade men det gör han inte.

Sedan blev det mycket säkerhetsprat för under den närmsta tiden kommer ALLT att utforskas. Och vi har ju märkt av att han börjat så smått redan. Jag fick med mig flera texter med information hem.

Skönt var i alla fall att få svart på vitt att han fortsätter att öka i vikt även nu när jag inte ammar längre. Och allt är alltså som det ska vara. /Jenny

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 maj 2013 17:15

UPS stannade till här utanför idag och levererade en grymt läcker plommonfärgad Big Boy XXL!

Så i den kommer ni hitta mig i sommar. Jon får måla huset själv. ;)



Stort tack till Robin Fröström och www.infurn.com!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 maj 2013 08:05

Ja, Jon jobbar så konstigt i dessa dagar att han inte kommit hem än från det att han for till jobbet igår... Men jag har ju lite rutin på dagarna och mina killar är ju för det mesta medgörliga. Ian sov rätt okej i natt också. Nalle fick första kissningen i trädgården vid halv fem och strax efter det vaknade Ian och fick välling. Men vi har hunnit med en promenad också, för Nalle bajsar inte på tomten. Jag har fått i mig frukost och snart ska Ian få gröt. Enda förpliktelsen idag är 8-månaderskontroll på BVC. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 maj 2013 20:15

Vi brukar suga av napparna innan Ian får dem. Usch, vad äckligt, tycker kanske en del. Men vi tycker att det är äckligt att ge honom nappar med hundhår och annat på också. Det är ju inte alltid man har möjlighet att skölja av nappen. (Givetvis steriliserar vi napparna då och då.)

Men nu har forskare i Göteborg kommit fram till att den här avsugningen av napparna kan vara bra för föräldrarnas bakterieflora kan stimulera barnets immunsystem.

Barnen kan till exempel mer sällan komma att utveckla eksem och allergier, och forskarna fann inte heller någon risk med att föräldrarna skulle överföra några luftvägsinfektioner till barnet så här. Vi pratade om det här på Familjecentralen idag och det var intressant information.

Läs gärna mer om detta här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5526739





Gör ni rent napparna genom att suga på dem?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 maj 2013 18:00

Jag tänkte ta en kort promenad lite snabbt runt kvarteret så Nalle kunde kissa av sig. Tre män kom gående på gatan och de måste ha sett mig med barnvagnen - och hund!

På deras uteplats hade de två hundar kopplade men ändå när de kommer hem släpper de lös den ena. Vi kommer närmare och inte fan hade de någon ordning på den heller.

Hunden springer ut i vägen mot oss, Nalle drar och jag håller i, hundarna skäller, Ian börjar gråta, och en man försöker få sin hund under kontroll... Hur jävla svårt ska det vara att hålla ordning på hundarna!

Jag skiter fullständigt i om det är tikar eller snälla hundar - JAG VILL INTE HA DEM UTSPRINGANDE PÅ MIG!!! 

Movitz, Stella, Ozzy, Molly och nu Märta. Och det slutar säkert inte här, några utav dessa hundar har dessutom gjort det fler än en gång. Skärpning hundägare! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 maj 2013 11:45

... kunde följa med Ian till Familjecentralen idag. Jon jobbar lite konstigt den här veckan (och även i nästa). Just idag blev det att han började lite senare istället. Då passade det sig så att han kunde följa med till Familjecentralen för lite sång och lek. Fast lite påmind om jobbet blev han där också, för det är bland annat ett fallskärmsliknande tygstycke som vi viftar med. /Jenny

 

Ian

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards