jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 juli 2013 21:15

Jon gör mer på husarbetet inför målningen än vad jag gör, men jag sköter liksom resten. Barn, tvätt, mat, städ och annat tar ju också lite tid. Som tur är somnar Ian ganska tidigt och då kan jag också få vara med. Igår deltog jag i skrapningen när Ian somnat, men jag tror att Jon tyckte att jag hade alldeles för många frågor...


 

Facebookuppdatering från skrapningen igår.


Jag hade ju som tur var med mig mobilen ut och roade mig i tristessen på Facebook lite då och då. Man får faktiskt kommentera sina egna inlägg - och det gjorde jag:


Roade mig med att kommentera mitt eget inlägg på ansiktsboken.


Det var lite Jons uttalande om gnällspikar som fick mig att ana att mitt sällskap kanske inte var så uppskattat. Så då gnällde jag ännu mer!

Förberedelserna inför att måla är verkligen tråkiga och tid tar det också. Men kanske att det kan börjas med målning så smått imorgon eftermiddag/kväll. Kanske.

Jag uppdaterade förresten nyligen min profilbild på Facebook. Försökte göra det i hemlighet genom att dölja det från tidslinjen men det fungerade ju inte. På Facebook kan man inte göra något i smyg... Det blev några bilder tagna för jag ville gärna ha med Ian på bilden.


  


Jag gjorde ett försök att få med Nalle på bilden också, men det blev alldeles för svårt när jag skulle försöka ta bilden själv. För många att hålla reda på...


Till slut hittade jag en bild som jag redigerade väldigt dåligt, men jag ville inte vara i färg som Ian så det här blev slutresultatet:


 


Det är verkligen roligt med bilder och att pyssla med dem efteråt också för den delen. Hoppas att nya kameran kommer snart. Dessa bilder tog jag på egen hand med mobilen för den där fläcken som digitalkameran har är alldeles för svår för att redigera bort.

Och just som jag är på väg att publicera det här inlägget ser jag att jag döpt det till "Invigt sandlådan" - för det var ju det jag skulle skriva om men svävade visst iväg lite. Jon höll på med skrapning och akrylatfyllning och annat så jag och Ian roade oss bland annat med att inviga sandlådan. Ian fick känna på sanden barfota och verkade tycka att det var lite märkligt men sedan gick det så bra så. /Jenny


Många gula leksaker blir det...

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 juli 2013 19:00

 


Ian behövde sova sin dagssovstund och Jon hade att göra på huset med skrapning på hög höjd. Och jag håller mig mycket, mycket hellre på marken. Så en långpromenad med barnvagn blev det, och eftersom jag ville få upp lite tempo fick Nalle stanna hemma. Han hittar så mycket spännande saker som det ska stannas vid, går inte lika fort och dessutom var han redan rastad. Jätteskönt att få komma ut och röra mig lite fortare, det börjar tyvärr bli ett tag sedan nu... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards