jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 juli 2013 21:45

Fullsatt överallt!


Ikväll for vi till Karlsborg och deltog i allsången vid kanalen. Vi var verkligen långt ifrån ensamma, men Ian var med så vi hade aldrig några planer på att sitta långt fram i alla fall. På en filt längre bak satt vi och myste tillsammans.

Det är jätteskoj att det dyker upp så mycket folk! Nya kameran har en otrolig zoom så jag lyckades trots den stora folkmassan att fånga kvällens stora dragplåster på bild:


Ulrik Munther!


Vi är lite tveksamma när det kommer till att göra saker på kvällstid, för vi har kommit in i så bra sovrutiner med Ian. Han brukar somna någon gång mellan 18-19. Ikväll blev det lite annorlunda, men vi hoppas att vi alla får en god natt ändå. Ian verkade uppskatta allsången massor. Till och med häftet var roligt...


 

Allsång för alla!



Och självklart hade vi vuxna roligt också. Allsången är gratis och för arrangemanget står Karlsborgs Allsångsförening. Vi köpte varsitt allsångshäfte för att bidra lite grann till verksamheten. För det här är mycket uppskattat från vår sida.

Nästa fredag är det självaste allsångsvane Lasse Berghagen som är gästartist och vi får väl se om vi har möjlighet att dyka upp då också. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 juli 2013 15:47

Vi hade skjutit på handlingen alldeles för länge, men idag blev vi så illa tvungna att bege oss iväg då blöjorna, och en hel del annat började ta slut. Det hade blivit ganska mycket uppskrivet på inköpslistan så kvittot blev långt...

Storhandlat.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 juli 2013 15:45

Tidigare i år klippte jag mig kort och strax därefter blekte jag håret. Den blekningen misslyckades så jag blekte det igen. Men det fortsatte att vara gult. Så den sjätte april färgade jag håret guldbrunt, för jag stod inte ut med det gula. Jag färgade det alltså, inte tonade. Den färgen kunde jag leva med, men vart har den tagit vägen? Nu är hårfärgen tillbaka från början igen. Som om jag aldrig varken blekt eller färgat håret. Mitt hår verkar ju leva ett eget okontrollerbart liv. Tyvärr... Och nu skiter jag i't.  /Jenny

  

Inte ens den mörka färgningen lyckades...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 juli 2013 15:43

Strax efter frukost dekorerade jag cupcakesen som jag bakade igår, för det fanns inte tid till det då. Den här gången gjorde jag ordentligt med frosting så jag får nog baka fler imorgon... :P /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 juli 2013 07:43


Jon: Har du hört att bananer innehåller tryptofan som är ett slags sömnmedel?

Jenny: Jag trodde att man åt bananer för att bli pigg... Att gröna bananer ger lös mage medan bruna ger tvärtom har jag däremot hört.

Jon: Bruna bananer innehåller mer socker. Under krigsåren var mogna bananer eftertraktade eftersom de innehöll mycket socker.

Jenny: Och hur många åt du då?


*end of svammeldiscussion*

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards