jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 6 juli 2013

Så här bra är zoomen

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 juli 2013 19:45

Vi har redan tagit 114 bilder/filmklipp med nya digitalkameran Casio Exilim EX H-50 och är nöjda med köpet. Casio kanske inte är det märket som man tänker på först när det kommer till kameror men vi gillar deras modeller. Särskilt nöjda är vi med zoomen på den här kameran. Igår på allsången satt vi jättelångt bort men med kameran kunde vi ändå få bra bilder från scenen.

Och så här nära kan man komma (bilderna går att förstora genom att klicka på dem ifall det behövs):


Översiktsbild med inringade detaljbilder.


     

Under studsmattan ligger Nalle, under trädet står trädgårdstomten, på trädäcket står det utemöber med en blommig duk, en antilopstol och med parasollet nedkört i en plåtkruka.


Jag har inte rört mig från det att jag tog första översiktsbilden, utan så här nära går det att komma på fri hand med zoomen. Det är jättesvårt att hålla kameran still när man är som närmast så det blir lätt suddigt.

Här kommer ett till exempel.


Översiktsbild med inringat motiv.


På andra sidan av tomten sitter en av våra träskyltar nedkörda i rabatten och så här nära går det att komma den. Först lite närmare och sedan närmast.


 


Att objektivet kan bli så långt gör ju kameran lite klumpigare, men det är det värt. Vi hittade kameran hos Ellos för 1599 kr och det tycker vi helt klart att den är värd. Mycket kamera för lite pengar. Den här kommer att användas flitigt! /Jenny

 
 
Lotta

Lotta

6 juli 2013 22:51

Wow! Riktigt bra zoom ju!
Ni kanske kan slå er in på en karriär som paparazzi nu o tjäna lite extrapengar ;)
Vi har en riktigt bra kamera...som vi tyvärr sällan använder. Den känns klumpig o mobilen är ju...liksom alltid till hands... ;)

Kram!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

6 juli 2013 22:54

Synd att det är så ont om kändisar just här där vi bor. Men det kanske kan bli fina bilder på Diggiloo-gänget när det är dags för det. Jon har inte ens en smartphone och min mobil fotar väl okej, men mest blir det ändå med digitalkameror. Kramar! /Jenny

 
Nathalié - Mamma till Charlie

Nathalié - Mamma till Charlie

7 juli 2013 10:10

ååh den verkar mycket bättre än våran! vill köpa ny kamera, men det får väntas med till efter semestern :(

http://yarp.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

7 juli 2013 10:33

Hoppas att ni då hittar någon att trivas med. Det blir ju gärna många bilder på de små. :) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 09:00


Fastän det fortfarande är ganska kallt händer det saker i trädgården. Det finns blommor och knoppar här och var och det piggar ju verkligen upp. På väg mot rätt håll så att säga... även om vädret för närmsta tiden inte riktigt är med på de noterna. ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards