jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 juli 2013 19:30

Jag och grannen gjorde en gemensam tur till Återvinningscentralen tidigare idag. Ett himla skoj ställe tycker jag! Sicka grejer folk slänger och sättet de dumpar avfallet på varierar stort. En del är bestämda i sina handlingar, medan andra vankar fram och tillbaka för att hitta rätt bytta att droppa skräpet i... Trafikkaos brukar också råda, fast inte denna varma dag då trängseln säkert var på stranden istället.

Vi hade släpet fullt med diverse skrot, rester från det gamla entrétaket och trädgårdsavfall. Som vanligt var det väldigt skönt att bli av med allt skräp.

Fast det som är skräp för en annan kan blir en hundpool för oss! På en släpvagn fick jag se en solblekt sandlåda i hårdplast med båtform vara på väg mot sista vilan. Jag frågade mannen som var beredd att göra sig av med den om det var något fel på lådan. Till svar fick jag att förutom att den var aningen blekare än vid inköpsdagen och trasig i fören så hade den i alla fall inte sprungit läck. Om jag kunde få den? Jodå, det gick bra, sa mannen som lät som en dalmas. Undrar om han åkt ända från Dalarna för att slänga sina saker? Hmm... Kanske inte. 

Denna skräpvända resulterade i alla fall i att Nalle fick ännu en pool, denna gång i hårdplast, som säkert kommer att överleva hans klor bättre än vad plastpoolen skulle komma att göra. /Jon


Nalle och hans badbollar!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 juli 2013 19:15

Jomenvisst! Igår ringde de nämligen efter mig personligen och ville att jag skulle komma snarast. Riktigt angelägna var de. Oj, oj, oj! Och det kändes bra för en så här snart medelålders man...

Bättre hade det förstås varit om det inte var sjukhuset som ringde och mest för att det var mitt blod som de sökte. Inte lätt att vara en 0-plussare, den vanligaste blodgruppen i världen och näst vanligaste i Sverige.

Jag är blodgivare och plikten kallade, så självklart for jag till blodcentralen och lämnade ett bidrag. Nåja, så länge denna bonnabrände lagom tjocke nästangubbe är slutpunkten för Jennys köttsliga lustar så är jag helt nöjd med det. /Jon 

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards