jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

Det tog sig allt eftersom

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 augusti 2013 20:45

Klicka igång musiken och läs under tiden vettja! :)


Dagen började väl så där... Jag hade knappt kommit ur sängen innan Jon fick höra ett och annat klockan halv fem på morgonen. (Kanske lite oförjänt...) Jag kan ju inte vakna utvilad med ett leende varenda morgon...

Sedan blev det väl inte bättre när pelletsleveransen (som skulle ha kommit igår!!!) parkerade in mig så jag inte kom ut med mitt gäng. Men lillebror Johan kom förbi och löste det åt mig. Thanks bro!

På promenaden gick jag förbi bygghandeln och betalde pelletsen. Jon skulle ju kunna bli sen. Ian fick stanna kvar i barnvagnen utanför medan Nalle istället följde med in. Någon kund skrattade lite åt att jag lämnade ungen utanför och tog hunden med in... 

Men jag hade ju koll på Ian genom fönstret och det räckte med att ta med en av dem in i affären. Och i affären försvann tvåtusen kronor bara så där. Hoppas verkligen värmen håller i sig för i sommar har det inte alls gått åt mycket pellets, och löser vi spiskassettfrågan så ska det i slutändan bli billigare.

Efter rastning dumpade jag Nalle hemma och gick till Familjecentralen. En mängd vuxna med barn var där igen och denna gång var Ian äldst. Jätteroligt att gå dit för det finns alltid någon att prata med, många gånger folk jag aldrig träffat tidigare. 

Ian var inte alls intresserad av att delta i sångstunden och lekte i lekhörnan under tiden istället. Han somnade gott på hemvägen och jag tog vägen förbi Baan Thai.

Jon köpte grillad kyckling häromdagen på jobbet (också tack till Johan som frestade honom i helgen med fågelmat från Jonsboda...). Vårrullar och ris och mat imorgon med för min del. Och medan Ian sov passade jag på att ringa ett viktigt samtal. Svårt att göra det när han är vaken. Men det resulterar väl inte i något antar jag...

Med posten fick Ian en tidig grattishälsning från McDonald's. Jag har anmält honom till deras klubb så nu har han ett gratis Happy Meal att hämta ut. Kupongen gäller till maj nästa år. Ska passa på om/när de har böcker i boxarna tänkte jag. Till helgen ska vi försöka hämta ut hans födelsedagspresent från BR, han är med i den klubben också, om vi har möjlighet.

Sedan fick jag reda på att jag gått och vunnit en cykel till Jon. Tyvärr inte någon Drömvinst idag heller, men den här vinsten passar oss perfekt! 

Jon fortsätter att åka buss (hade han åkt bil idag hade jag lättare kommit förbi pelletspallen, det fick han också höra - men han får ju en ny cykel nu!) och vi bor nära busstationen här i Tibro, men väl i Karlsborg så går inte bussarna fram till fästningen utan han får en bit att gå.

På morgonen gör inte promenaden något, men det är trist när han på eftermiddagen inte kan ta sig i tid till stationen för att ta en buss som tar honom hem tidigare utan måste vänta. Han har ju lite konstiga tider ibland. Här hemma har han en gammal cykel, men den används ju här. På sin nya svarta Stålhästen-cykel kommer han att komma hem fortare till oss... där vissa delar av oss lovar att vara på bättre humör då. Kanske... /Jenny

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards