jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 27 september 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 september 2013 20:30

Idag låg träden risigt till...


Ibland vinner man saker som man verkligen inte räknat med, men hoppats på. Jag kom på en kul bildidé till en tävling om en sprillans ny proffssåg från Stihl. Jon har en gammal motorsåg, och en jäkla massa (tunga...) tillbehör som jag sågat lite med tidigare. Men den har liksom många andra startsnören som jag aldrig får till rätta knycken med. I just denna tävling utlovades en såg som skulle vara lättstartad. Vi ska ju försöka bli lite självhushållande med ved nu till att börja med i och med att vi har en del röjande att göra i trädgården.

När vi satt på Ians ettårskalas och åt tårta ringde de för att meddela att jag vunnit! Otroligt ju! Present till mig på Ians födelsedag. :)

Men ibland måste man göra lite mer än att bara hämta ut, eller som i detta fallet ta emot paket i dörren. Det blev först en liten intervju via telefon som det blev en nätartikel av, sedan hörde de av sig igen och ville göra en bandad intervju för en podcast och som allra sista grej ville de gärna ha bild på när jag använde sågen. Klart man ställer upp... även om det tog emot lite. ;)

Tur att det faktiskt är skitskoj att såga! Men jag har en hel del att lära av Jon, så att sågskydden inte behöver komma till användning... så mycket... ;)  /Jenny


Stihlig va'?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 september 2013 20:06

För att verkligen få till lite tacomys (fast det blev med tortillas, men ändå...) någon gång passade vi på att äta det redan till lunch. Våra helger har rusat förbi på sistone och på kvällarna har det inte blivit av. Men nu har vi klarat av Ians första tacomys.

På förmiddagen var jag iväg och klippte mig. Men jag trivs inte hos frisörer. Mitt hår är helt hopplöst och jag klipper mig bara för att jag måste, nöjd blir jag aldrig. Nu är det i alla fall kortare och framförallt tunnare - för jag och Nalle har ju typ lika tjockt hår.

På eftermiddagen kom familjen Sandén förbi och jag fick min obligatoriska födelsedagspresent - nagellack. En kul grej som jag och Jenny har hållit på med i åratal. Ingen av oss får till några fina långa naglar så bakom presenten finns en del ironi.

Nalle trivdes med att ligga i soffan hos Fredrik och ha det gott medan Hilda försökte underhålla en svårflörtad Ian. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 september 2013 19:52

Nu har det fyllts på med nyheter i Lambi-shoppen för er som har poäng där.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards