jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 30 september 2013

Klart!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 september 2013 13:46

 

Det var inte mycket kvar att göra idag - så jag gjorde't själv.


När det ljusnat kunde jag se att vi fick undan mer av trädgårdsröjet än jag trodde igår. Igår kväll var det kolsvart och omöjligt att få en uppfattning om omfattningen.

Lite risdragning, uppkrattning, bortforsling av uppkapad ved och några mindre stammar som behövde sågas återstod. Dra ris, kratta, köra skottkärra och få igång motorsågen på egen hand kan jag ju så jag gjorde klart det sista själv.

Jon blev väl (förhoppningsvis...) lite oroad när jag sms:ade att jag höll på och motorsågade själv. Men jag har ju sågat några gånger förut och det här rörde ju sig bara om lite kapning. Det blev väl ett och annat jack i gräsmattan också men nu är det klart i alla fall.

Jag trimmade lite också så får Jon ta gräsklippningen senare och sen är trädgården redo för vintern. Skönt. /Jenny

 
 
Lotta

Lotta

30 september 2013 14:59

Va fint det blev! Å snygg flagga förstås ;)

Förlåt förresten för att jag inte kommenterar så ofta...vet inte vad jag ska skylla på mer än tiden ;) Jag checkar oftast av de mest intressanta bloggarna lite snabbt (er hör till skaran!) och sen ilar jag vidare i allt arbete, haha =)

Kram o ha en fin vecka!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

30 september 2013 16:21

Japp, skönt att få lite ordning innan snön kommer. Vi försöker få så mycket som går gjort ute innan vintern för att då fortsätta inomhus.

Förstår att du har mycket på ditt bord nu. Långt ifrån alla som läser kommenterar ju, men det är klart att det är kul när man får ett avtryck. :) /Jenny

 
Helen.HUSnrNIO

Helen.HUSnrNIO

30 september 2013 21:50

Här körde vi trädgårdsrens igår em och kväll.
Tillslut var det bara jag kvar ute, som alltid typ...

Nu har jag slumpat fram vinnarna i utlottningen om Den lilla sjöjungfrun på dvd, LEGO Duplo samt en Ariel docka.
De tre vinnarna finns presenterade på bloggen i skrivandets stund.

Ha en trevlig fortsättning på måndagskvällen & Tack för att du deltog!
Hälsningar Helen

http://husnrnio.se

Jenny och Jon Sjöberg

1 oktober 2013 08:19

Visst är det skönt att få undan trädgårdsjobbet lite innan snön kommer! :)
Men vi blev lite sugna på att sätta upp julbelysningen... /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

1 oktober 2013 14:39

Vi kommer närmare varandra :)
nu har vi 286,9 km till varandra men efter vår flytt kommer vi ha 253,8 km till varandra.

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

1 oktober 2013 14:51

Aha! Glöm inte skicka nya adressen ifall ni hinner iväg innan jul. /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

1 oktober 2013 14:54

Var tvungen att kolla på hitta.se :)
Nej det får jag inte glömma, skrev adressändringslista igår och ni står med :)
Kontrakten anlände idag så snart är det påskrivet och ett steg närmare.

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

1 oktober 2013 15:05

Så glad för er skull! Det kommer att bli toppen det här, tror jag. :) /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

1 oktober 2013 15:06

Tack :) Tror också att det kommer bli toppenbra, ska visa bilder sen när vi installerat oss. Måste bromsa mig själv bara för jag vill rusa iväg och packa och flytta nuuuuuu =)

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

1 oktober 2013 15:13

Ser fram emot bilderna. Klart att du blir ivrig. Och jag förstår ivern. Du vet ju vad du slipper ifrån och vad som väntar! :) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards