jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 11 oktober 2013

UVI

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 oktober 2013 19:30

Sisådär vartannat, vart tredje år får jag en urinvägsinfektion. Igår kväll började jag känna av lite besvär och det blev en del toabesök under tidiga natten, men sedan var jag väl så trött att jag somnade. På förmiddagen har det inte känts så jobbigt så jag trodde att det var över. Men inte då. Och det finns ju botemedel så jag tog tag i det hela.

Efter ett telefonsamtal, urinprov, besök på VC och provresultat for jag hem med antibiotika och en kur på fem dagar. De tidigare gångerna har jag snabbt blivit botad efter bara några piller så det går säkert bra nu också. Hellre det än att ligga "kissnödig" hela natten. Jag behöver ju den lilla sömn jag kan få... /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 oktober 2013 15:00

Strax innan sju vaknade Ian idag. Och när han bestämt sig för att vakna så börjar dagen med en gång. Inga morgnar med mys här inte! Nalle följde med Jon till jobbet idag. Vi har ju vår veterinär på samma ort och vi hade tid för Nalles halvårs-p-spruta. Han har ju problem (bland annat...) med förstorad prostata. För ett halvår sedan upptäckte veterinären arytmi på Nalles hjärta som vi kollade upp. Hans hjärta slår i otakt, men det är en godkänd otakt. Den här gången hörde hon bara ett dubbelslag och det hade gått jättebra med sprutan.

Jag och Ian gick fram en vända till torghandeln som är på fredagsförmiddagarna. Vi kikade runt lite men köpte bara ett par mockasiner. 15 kronor paret, mot 79 kronor. Tyvärr fanns det inga i hans storlek, men fötterna lär ju växa.



Vi knallade vidare mot Pingstkyrkan och Stora & små-träff. Vi har aldrig varit där tidigare, men vi testar gärna nya saker. Chans till nya bekantskaper för både mig och Ian och dessutom kunde han leka av sig. Och jag med. Möt Jenny - clownprinsessan. ;)



Det fanns gott om leksaker och flera lekutrymmen. För en guldpeng fick man fika och som avslutning en gemensam sångsamling. Ian blev lite trött mot slutet, men vi hann hem och han fick mat innan han somnade.



Och medan Ian sov passade jag på att städa och tvätta. Nu är vi redo för helgen och börjar väl med lite fredagsmys. Med posten kom mycket passande en påse med sura nappar som jag lyckades kamma hem via Haribos fb-kampanj.



Bara att invänta att Ian ska vakna, att Jon och Nalle ska komma hem och att torktumlaren ska bli färdig... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards