jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Kallt och klippt

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 januari 2014 18:15

Jag har tyckt att det varit småkyligt hela dagen och eftersom jag varit hemma passade jag på att elda. Härliga 26 grader i TV-rummet när Jon kom hem. Ian råkade somna på förmiddagspromenaden med Nalle. Inte idealiskt, men jag lät honom sova. Det tog lite tid men han tog även en tupplur efter maten.

Då fixade jag med en present till en vän. Lite krångel fram och tillbaka men det ska nog bli bra hoppas jag. Jag fick förresten se en bild på en av de små i klädesplagget som jag lämnade i present igår. Vilken goding!

Men man längtar ju inte mindre när man får se bebisarna. Och vi har inte ultraljud den här veckan heller. Nu när jag inte mår illa lika ofta och inte kräks alls är jag nästan mer orolig för att något ska vara fel. Minskade fosterrröresler kan vara allvarligt, men jag har inte känt en enda spark än. Nåja, säkert inget att oroa sig för, men...

När Jon kom hem hann vi utbyta några meningar med varandra innan jag gick till frisören. Jag har haft alla möjliga frisyrer och hårfärger. Och aldrig att jag trivts med någon av dem. Frisörerna som jag träffar säger alltid att jag har så tjockt och fint hår. Omöjligt att få till något bra med, glömmer de nämna. Särskilt inte när man nuförtiden har två minuter på sig i badrummet på morgonen innan Ian räjvar ner hela huset! Nu får det se ut så här - och ja, det är klippt, även om det mest ser rufsigt ut.


 


Om jag ville fortsätta ha det tilltufsat skulle jag bara sluta att kamma det. Det lät i alla fall som ett tidseffektivt förslag. Nästa gång jag lämnar huset ensam blir väl när det är dags för tandläkaren och jag bör väl bli kallad snart. Graviditeter och tänder ska visst vara känsligt, men där har jag en försäkring i så fall. Nu ska vi invänta Lotto-resultatet och Mästerkocken. /Jenny

 
 
Mamma Brötis

Mamma Brötis

22 januari 2014 19:29

Åh vad jag känner igen det där med frisörerna. Jag har också väldigt tjockt hår och har bara träffat en riktigt bra frisör i mitt liv - och henne blev jag tvungen att flytta ifrån. 😭 Hon klippte helt sonika av en massa hår tätt intill skalpen, något jag försiktigt tipsat senare frisörer om, men de tvärvägrar att göra så (fegisar!).

Nu har du iallafall samma frisyr som jag! Snyggt! :) ;)

http://www.brotisen.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

22 januari 2014 20:25

Jag vet inte hur många frisörer som jag varit hos och efteråt har det aldrig blivit som jag velat. Många verkar, som du skriver vara så rädda för att göra för kort, fastän jag försäkrat dem om att det gör inget. Jag har haft hår som varit nästintill rakat. Märkligaste klippningen, om man kan kalla det för det, gjorde jag i Falkenberg. Där använde frisören bara rakblad HELA tiden. Och eftersom mitt hår växer fort behövde jag ju snart klippa det igen eftersom det var en miljon längder.
Antagligen kommer det se ut som en katastrof imorgon och nu kan man ju i alla fall skylla på att det är mössans fel. ;) Tur att jag inte är så noga ändå. /Jenny

 
Ingen bild

Eva

22 januari 2014 19:58

Snyggt!! både färgo frisyr.

Jenny och Jon Sjöberg

22 januari 2014 20:26

Tack! Nu hade jag varit i luggen och kortat för många gånger själv och en klippning blev nödvändig. Luggen gick inte att locka upp mer, började bli svårt att se något. :) Kram! /Jenny

 
Malin

Malin

23 januari 2014 13:40

WOW vad snygg du blev i håret, älskar det ruffset och färgen :D
Jätte fint verkligen!
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

23 januari 2014 13:45

Det känns smidigt att inte behöva kamma det någon gång mer i hela mitt liv. ;) Kram! /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

23 januari 2014 16:21

Både snygg färg och snygg frisyr.

Har haft svårt att hitta frisör som lyssnar och skapar det jag vill så när jag äntligen hamnade rätt stannar jag kvar, trots att jag nu måste åka många mil när det är dags för klippning. Men det är det helt klart värt :)

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

23 januari 2014 17:12

Jag har klippt mig i Fagersanna, Mölltorp, Forsvik, Tibro, Skövde, Falkenberg, Kungälv, Mariestad och säkert på någon mer ort men blir inte nöjd. Så det är nog hos mig det ligger. /Jenny

 
Fru P

Fru P

28 januari 2014 23:09

Snyggt!!

http://frupblog.wordpress.com

Jenny och Jon Sjöberg

29 januari 2014 07:33

Inte tillfreds med en än riktigt... /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards