jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Trevlig helg... eller?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 januari 2014 17:00

Idag har allt känts lite tyngre än vanligt och jag har retat mig på allt från hur rörigt det jämt är här till att folk inte kan förmå sig att ställa ut sina soptunnor åt rätt håll! Hur svårt kan det vara att underlätta för de som tömmer tunnorna att bara vrida dem åt rätt håll?!

Sen den här snön. Bilar har som oftast inga större problem att ta sig fram när det ligger några centimeter snö på vägen, men det får de som går, kör barnvagn, har rollatorer, åker rullstol osv. För oss är det inte så lätt så därför tycker jag att gångvägar också borde ligga högt upp på prioriteringslistan. Kanske allra högst.

Igår var det fruktansvärt tungt att ta sig fram, idag något bättre eftersom snön inte drevat sig som den gjort igår i och med att det blåst så mycket. Och jag är säker på att det är promenaderna i den tunga snön som gjort att min foglossning blivit besvärlig.

För övrigt så är jag less på vintern och kylan över huvud taget. Less på hur besvärligt allt blir. Less. Less. Less. Och eländet fortsätter ju att komma ner - i kombination med lika irriterande vind!

Och även om jag varit kräkfri i några dagar nu så behöver jag bara höra på nyheterna för att bli illamående: människor som blir korsfärsta och misshandlade, torterade med järnspett och andra hemskheter. Vad är det för fel på folk?!? Men kan folk å andra sidan inte ens förmå sig att ställa sin soptunna på rätt håll så...

Man kan kanske inte hjälpa alla, men alla kan göra något för någon. Idag hade jag bröd till långt ifrån alla ankorna vid dammen, men några fick i sig några bitar i alla fall.



För många...


Just otillräcklig och trött är väl det som har präglat dagen. Men varför får inte jag känna så? Jag ställde faktiskt mina tunnor på rätt håll för att bidra med vad jag kunde. När det gäller det i alla fall...

Jag plockar och plockar, men det blir aldrig någon ordning här. Det är hela tiden något som behöver göras eller lagas. Vi har fortfarande källaren som vi borde fortsätta med - men det blir ju aldrig klart häruppe! Tyvärr verkar det också vara så att när det hopar sig i ett hörn så är inte de andra hörnen sena att följa efter heller...

Kanske att den planerade familjepizzakvällen sätter allt i lite annat ljus, för nu är humöret inte på topp. Hoppas att resten av familjen vill ha med mig bara... /Jenny

 
 
Ingen bild

Eva

31 januari 2014 17:41

Känner igen mej - så kan det bli ibland. Bamsekram till Dej -trots att det inte hjälper.
Känns bra att skicka den i alla fall.
Ha en fin helg.

Jenny och Jon Sjöberg

31 januari 2014 18:53

Det hjälper visst! :) Att andra kan förstå (eller försöka sig förstå som många borde testa någon gång) hur andra har det gör det hela mindre ensamt.
Jag har svårt att tro att det finns de som inte har dåliga dagar och motgångar någon gång. Sedan är det många gånger som det måste visas upp fina fasader, och det är jag inte särskilt förtjust i.
Dålig dag här idag, men det kommer bli bättre.
Så jag kramar tillbaka och önskar trevlig helg. /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

31 januari 2014 19:36

Känner också igen mig, är inne i en jobbig period igen med la familia och känner mig vidrigt ensam. Har att göra om dagarna men tankarna kommer titt som tätt och man blir både arg och ledsen.

Hoppas ni får en trevlig kväll och helg tillsammans :)
kramar

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

31 januari 2014 21:06

Det låter tufft för dig. Hoppas att du inte kväver för mycket med jobb så du blir trött både fysiskt och psykiskt.
Jag har bara mig själv att "skylla", även om allt krångel här i världen knappast är mitt fel.
Ian höll sig vaken under hela På spåret så det var ju lite av ett störningsmoment i favoritprogrammet. Kanske blir det sovmorgon istället...? Fin helg till er också. Kram! /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

1 februari 2014 08:23

Lite tufft är det men det handlar nog mer om att verkligen inse hur det har varit och hur det är nu samt att jag måste gå min egen väg oavsett vad övriga tycker om det.
har kört ignorerametoden länge nu :) men man blir trött av det.

tror nog helgen kan bli bra, vi ska shoppa lite idag och funderar på att äta hotellfrukost imorgon innan vi pysslar hemma :)
kramar

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

1 februari 2014 08:48

Hoppas att du kommer fram till en lösning som passar för dig.

Det låter som en bra start på helgen. Shopping är ju alltid skoj och hotellfrukostar brukar vara toppen. Kanske blir fler såna framöver...? ;) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 25 mars 14:43


En perfekt fika innan Sia skickas iväg på gympa!  

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards