jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under januari 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 januari 2014 17:36


Vår muffinsform har inte alls kommit så mycket till användning. Och det av den enkla anledningen att när jag gör muffins så gör jag betydligt fler... I eftermiddag testade jag att göra minipizzor i formen. Pizzorna blev som små skålar så det var inga problem att få i fyllningen. Perfekt barnstorlek och lyckat resultat.  /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 januari 2014 17:35

Det här kan väl ändå inte folk gå på!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 januari 2014 08:00

Ian finns inte med ibland den vanliga almanackans namnsdagar, men idag firar han Bolibompanamnsdag.

Grattis alla Ian!

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 januari 2014 19:00

... kom ett paket med jättefint innehåll! Nu är det ju inte alla som ger bort saker när det är de själva som fyller år. Men det har Eva gjort och jag både tackar så mycket och gratulerar på din dag.



Hoppas att du läser det här så du inser hur glad jag blev över att du tänkt på mig. Sjalarna som du gjort var jättefina och du hade helt rätt när det kom till färgen. Tusen tack! /Jenny


 



Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 januari 2014 18:45

Det är mest Jon som de ringer efter när det kommer till undersökningar och han som får "viktiga" brev från SCB och andra som är intresserade av hans åsikter och synpunkter. Men nu ringde de till mig och jag hade faktiskt tid över att svara på frågor. De behövde någon i hushållet som var över 15 och där passade jag ju in. Jag kände mig peppad och redo att besvara alla frågor. Första frågan:

- Har ni fast telefoni i hushållet?

- Ja! svarade jag entusiastiskt som om det vore rätt svar...

- Tyvärr riktar sig den här undersökningen bara till de med mobiltelefoni.

Och där var det tack och hej då och bara att återgå till badrumsstädningen. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 januari 2014 18:15

Jag har tyckt att det varit småkyligt hela dagen och eftersom jag varit hemma passade jag på att elda. Härliga 26 grader i TV-rummet när Jon kom hem. Ian råkade somna på förmiddagspromenaden med Nalle. Inte idealiskt, men jag lät honom sova. Det tog lite tid men han tog även en tupplur efter maten.

Då fixade jag med en present till en vän. Lite krångel fram och tillbaka men det ska nog bli bra hoppas jag. Jag fick förresten se en bild på en av de små i klädesplagget som jag lämnade i present igår. Vilken goding!

Men man längtar ju inte mindre när man får se bebisarna. Och vi har inte ultraljud den här veckan heller. Nu när jag inte mår illa lika ofta och inte kräks alls är jag nästan mer orolig för att något ska vara fel. Minskade fosterrröresler kan vara allvarligt, men jag har inte känt en enda spark än. Nåja, säkert inget att oroa sig för, men...

När Jon kom hem hann vi utbyta några meningar med varandra innan jag gick till frisören. Jag har haft alla möjliga frisyrer och hårfärger. Och aldrig att jag trivts med någon av dem. Frisörerna som jag träffar säger alltid att jag har så tjockt och fint hår. Omöjligt att få till något bra med, glömmer de nämna. Särskilt inte när man nuförtiden har två minuter på sig i badrummet på morgonen innan Ian räjvar ner hela huset! Nu får det se ut så här - och ja, det är klippt, även om det mest ser rufsigt ut.


 


Om jag ville fortsätta ha det tilltufsat skulle jag bara sluta att kamma det. Det lät i alla fall som ett tidseffektivt förslag. Nästa gång jag lämnar huset ensam blir väl när det är dags för tandläkaren och jag bör väl bli kallad snart. Graviditeter och tänder ska visst vara känsligt, men där har jag en försäkring i så fall. Nu ska vi invänta Lotto-resultatet och Mästerkocken. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 januari 2014 10:07

Jag vägrade acceptera att grejen bara var borta. För det var en omöjlighet att den bara skulle kunna försvinna. Och att övernaturliga krafter skulle finnas är jag inte heller säker på, och i så fall är jag ännu mer tveksam till att de skulle vara intresserade av en påse till en leksaksdammsugare.

Och det fanns en naturlig förklaring: vi hade inte letat ordentligt.

Jag vände uppochned på huset i morse och böjde mig lite längre fram än vad vi måste ha gjort tidigare - och där längst in under nya TV-bänken låg den. Den måste ha försvunnit in därunder i samband med TV-bänksbytet i helgen. Men vi har ju tittat därunder båda två. Fast inte tillräckligt ordentligt tydligen...



Där låg den och hade det gott tillsammans med dammråttorna. Ian satt och slappade i sin stol framför Hopphatten och sken upp när jag plockade fram dammsugargrejen, tog den, sprang iväg till dammsugaren och satte den på plats.



Till och med att dammsugaren fick en puss! Nu behöver inte det här ligga och gnaga längre. Slutkläm: vägra acceptera det som är fel! /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards