jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 februari 2014 17:00

Arbetet i källaren skulle ha fortsatt idag, men så blev det inte. Jon vaknade illamående och var inte alls matfrisk. Han hade ont i huvudet och senare även i kroppen. På förmiddagen somnade han med Ian i soffan (då passade jag på att sy ett par muddbyxor).


  


Jon åt ingen lunch, och strax därefter kräktes han. Sedan mådde han lite bättre och orkade en långsam och kort runda med Nalle medan jag och Ian gick till ICA. Sen var det kört igen och när jag och Ian kom tillbaka var han sängliggande och där har han legat.

Är det maginfluensa eller matförgiftning tro...? Han åt ju den där kycklingrullen med sallad på McDonald´s igår. Hmm... För jag känner mig inte dålig, och Ian är ett energiknippe. Han har i och för sig bajsat tre gånger idag och det är ovanligt många gånger för att vara honom. Men annars så är han som vanligt, bara lite fortsatt snorig.

Den som uppfört sig nästmest konstigt är Nalle som velat ut i trädgården flera gånger för att bara lägga sig någonstans i snön. Han känner kanske av att något är fel med husse... Han har inte alls varit sig lik, men nu framåt kvällen har han lugnat sig något.

Ian är inte så lätt att roa alla gånger, särskilt inte när man inte känner sig pigg själv. Har känt mig trött i flera dagar nu. Men att bada tycker han om så ett bad blev det i alla fall. Bara några timmar kvar till läggdags...



Jon kommer förmodligen inte att orka jobba imorgon, för då ska det verkligen till något drastiskt som får honom att piggna till. Vi vet ju inte vad som är fel med honom, men är resten av oss smittorisker nu och bör hålla oss ifrån aktiviteter? 48 h-regeln har jag hört talas om för de barn som kräks, men hur det blir här vet jag inte...

Hursomhelst är det nog inte meningen att källaren ska bli klar. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards