jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 8 februari 2014

Tryckt egna t-shirtar

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 februari 2014 20:15

Min bästa teknikpryl är helt klart datorn. Möjligheterna är enorma! Och idag har jag kombinerat datatid och pyssel. Jag har tryckt tre stycken t-shirtar till Ian. Egentligen stryker man ju men... Med lite fantasi kom jag på tre olika motiv som jag pysslade ihop och skrev ut från datorn. Strykjärnet kommer sällan till användning här, men det fungerade faktiskt och trycken kom på plats.



Den blåa t-shirten har fått ett omgjort Superman-märke där ett I har tagit S:ets plats. I som i SuperIan!



Den svarta t-shirten har fått en Gudfadern-touch, fast istället står det "The MaffIan". Lite ordvitsigt där alltså.



På den röda t-shirten står det Ian och på var sin sida om namnet finns en fot och en hand - Ians avtryck.



Det här var ett roligt och enkelt pyssel som inte kostade många kronor heller. T-shirtarna hittade jag på rea och de kostade en tjuga styck och pappret för att trycka köpte jag på Clas Ohlson. En förpackning med fem stycken papper i A4-format för tryck på mörka textilier (finns för ljusa också, 10 ark för 159 kr) kostade 129 kr. Bläckstråleskrivare är också ett måste men det hade vi redan. Ett jätteskoj pyssel med en massa möjligheter! /Jenny


 
 
Ingen bild

Linda

8 februari 2014 23:17

Hur fyndiga som helst! :)
Ja, då hade jag helt fel på minnet eftersom det var så länge sedan ni tryckte på tröjor senast.

Jenny och Jon Sjöberg

9 februari 2014 08:27

Det var Jon som fick påminna mig om att vi gjort det här förut, men då var det lite krångligare för man fick spegelvända trycket innan osv. Mycket lättare nu! /Jenny

 
Ingen bild

Therese wadström

8 februari 2014 23:59

Åå vilket roligt pyssel!! Måste testas!!:)

Jenny och Jon Sjöberg

9 februari 2014 08:31

Dina barn kan ju måla sina egna t-tryck, klippa och klistra och sedan scannar ni bara in bilderna och skriver ut. Kan ju bli hur bra som helst - och framförallt personligt. Det här var mina test, men jag har fått mersmak. :) /Jenny

 
Nathalie

Nathalie

9 februari 2014 08:25

Men vad kul! Visste inte det gick att skriva ut så. Men vi har ingen sån skrivare :(. Får kanske köpa ny skrivare haha

http://Livetomyarp.com

Jenny och Jon Sjöberg

9 februari 2014 08:29

Väldigt lätt. När Ian blir lite "bättre" på att teckna kan han få sina egna bilder på t-shirtarna kanske. Foton går ju också. Som sagt, finns en massa möjligheter! (Köp bläckstråleskrivare med scanner då.) /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

10 februari 2014 14:25

Vilken rolig idé och dessutom att göra helt egna tryck istället för att välja random bild. Tummen upp på den :)

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

10 februari 2014 14:30

Jag ska trycka fler saker hade jag tänkt men måste ju ha kläder till det också. :) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 20 april 08:00


I veckan drog jag med Lin och Sia ut på en liten utflykt. Vi hade en samling innan där vi med bildstöd gick igenom vad som skulle göras. Sedan tog vi tag i att packa fika i ryggsäckar, toabesök och påklädning. Med hjälp av Naturhistoriska riksmuseets...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards