jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 februari 2014 14:02

Jag tycker om att strosa omkring på marknader och vi har några favoriter som vi har som tradition att besöka varje år. Den första maj brukar det vara marknad på Karlsholme i Mariestad, det blir nog årets första för oss.

Torgdagar är ju inte riktigt samma sak men bra nära och där kikar jag gärna runt också. Wästgötabagarn stod där som vanligt och dagen till ära sålde de Alla hjärtans dag-bakelser. Jag köpte några stycken för att i alla fall uppmärksamma den här dagen lite grann.

En skolklass sålde fikabröd för att komma iväg på en skolresa, så jag köpte en sockerkaka av dem. Jag var in på Family House - igen - men nu har det börjat mattas av med halva priset-rean. Några plagg för att stryka på lite egna tryck hittade jag i alla fall.



I bokaffären köpte jag en bok och ett memo till Ian. Alla hjärtans dag-presenter, och dessutom är jag ju galet förtjust i barnböcker. Och Ian verkar inte ha något emot böcker heller så.

Idag var det inte svårt att fördriva förmiddagen och vi kom hem lagom till elva när skidorna drog igång. Knappast någon som missat hur det slutade, men hur skulle det vara med en guldmedalj nu också...? /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 februari 2014 13:58

Efter att vi varit på ultraljudet valde vi att teckna en gravidförsäkring. Vi hade en med Ian också, men den här gången valde vi att ta en med utökat skydd. Det är inget roligt att betala för försäkringar, men de kan ju vara bra att ha. Dock hoppas vi ju förstås att vi inte kommer att behöva nyttja denna försäkring. Vi tecknade hos Folksam för vi har så gott som alla våra försäkringar där, men det finns fler försäkringsbolag att välja bland.


Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 februari 2014 13:46

Vi skickade iväg en ansökan om förskoleplats. Lättare att tacka nej till en än tvärtom och man måste dessutom ansöka om plats ett halvår i förväg. I ansökan fyllde jag och Jon i våra personuppgifter och vår adress.

Nu till det märkliga. Bekräftelsen på att ansökan är mottagen går till min mamma! Jag försökte få tag i någon igår men kom inte fram via telefon så idag knallade jag in på kommunhuset istället.

Som svar fick jag något helkorkat - att kommunen har ett eget register och där står jag kvar på min barndomsadress. Jag har haft flera adresser sedan dess, nu har jag ju inte ens samma efternamn!

Adressändringar har gjorts och Skatteverket med flera vet var jag bor men kommunen tror att jag fortfarande bor hemma och att min mamma är förälder till Ian.

Nu skulle kvinnan jag pratade med i alla fall ändra det här manuellt, men jag tycker ju verkligen inte att det borde gå till så här. Att samköra register ska väl ändå inte vara en omöjlighet för en kommun?



Fast på kommunhuset verkade det vara fler saker som inte stod rätt till, för när vi skulle gå därifrån drog brandlarmet igång och efter några minuter var brandkåren på plats. Men jag såg till varken rök eller eld... Däremot hoppas jag på att se till en ny bekräftelse från kommunen som går till rätt adress och rätt vårdnadshavare. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 februari 2014 11:43

Hoppas att ni får en fin dag allesammans! Dessa ska vi mumsa på...


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards