jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 21 februari 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 februari 2014 18:15

För vilken gång i ordningen vet jag inte. När jag tog första hårtesten för att spara var han inte gammal. Så det växer, det gör det. Men på sistone har han inte varit riktigt lika medgörlig vid klippning, och jag har mest kunnat ta runt om nedtill. Om jag varit snabb. Misstänkt pottfrisyr. Så idag passade jag på när han satt i badkaret. Kan Ian ha fått mitt snabbväxande hår tro? Och jorå, det finns hår kvar på hôvet på pôjken. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 februari 2014 13:30

... så mycket bättre i natt efter gårdagens långa lekdag. Kanske lite längre men fortsatt oroligt och vid tretiden låg han inne hos oss och då hade vi sett till honom några gånger innan. Tänder kom fram!

Fram och tillbaka är det också med den där snön. Nu har den regnat bort igen och i just regn rastade jag och Ian Nalle. Sedan lämnade vi honom hemma. Tog sin lilla tid att torka honom... Vi gick fram till ICA och handlade lite.

På vägen tillbaka blev vi stoppade av Gun-hilde som överlämnade en påse med M&M inslagen i cellofan och så gratulerade hon till vinsten. Hon har haft en gissningstävling på sin blogg och jag lämnade ett svar, men trodde att jag gissat helt galet för de efter mig tog inte i alls lika mycket. Så den tävlingen hade jag helt lagt åt sidan, men i kannan låg 113 karameller, jag hade gissat på 108.

Väl hemma roade sig Ian med vinsten. Den prasslade väl roligt för han skakade om den, han drog i snöret och till och med gick på promenad med den...


 


Och roligheterna fortsatte. När postbilen kom stod jag och Ian i fönstret och kikade om den skulle stanna till vid vår låda eller ej. Det gjorde den och ännu skojigare var att brevbäraren öppnade luckan till lådan för att ställa in ett paket.

Ian blev förtjust i även detta och underhöll sig länge med paketet innan jag blev för nyfiken och ville öppna. Det var Linda som skickat en stor goodiebag till oss - något för oss alla. Även om Ian tyckte att allt var till honom. Jättesnällt av henne att skicka så mycket fint till oss bara så där. Det blir man verkligen glad av!


  


Idag sover Ian middag och jag ska fortsätta se hockeymatchen mellan Sverige och Finland. Hoppas självklart på positivt resultat där också. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards