jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 mars 2014 07:00

 

Och som vanligt har Peter LeMarc skrivit några rader som passar in även i detta skede av livet. Och bortser man bara ifrån att vi aldrig dansat till dragspel i Amsterdam så stämmer texten väldigt bra.


Är det därför jag älskar dej så?

av Peter LeMarc


Du tar mej till himmelen och sen lika snart därifrån
Du ger mej en evighet sen sänker du ner ridån
Du är mitt mysterium som jag i tolv år försökt att förstå
Är det därför jag älskar dej så?


Du drog mej ur skuggorna, du såg detta barn som jag bar
Du lockar fram en best, en vålnad jag inte vill vara
Men när jag faller värdelös kan du kyssa min panna ändå
Är det därför jag älskar dej så?


Allt vi gjort ihop
All skratt, all gråt
Som ekat emot väggarna
För många minnen för att vi någonsin ska kunna skiljas åt


Vi dansade i Amsterdam till ett dragspel, jag hör det än
Jag minns alla vaknätter, alla gräl i vår återvändsgränd
Vi har vandrat vardagar, vissa ovanligt bleka och grå


Är det därför jag älskar dej så?

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards