jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Förlossningsförberedelser ;)

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 maj 2014 20:00

Nu när det mesta med bebisrummet är klart så tyckte jag att jag skulle kunna få lite egentid att förbereda mig för förlossningen. Yoga? Profylaxkurs? Nej, jag har varit iväg och snyggat till ögonbrynen - för att inte se så himla trött ut. Och för att ögonbrynen höll på att växa ihop.

När jag bokade tid kom vi överens om att jag skulle få sitta upp istället för att ligga, för just att ligga på rygg ger mig lite yrsel just nu. Det gick lika bra så här.

I nästa vecka är det hårets tur, det ska också fixas till så även den biten är klar. Men vi får väl se om jag kan hålla mig ifrån att sätta saxen i luggen på mig själv innan dess... Lång, lång, lång.

Nuförtiden känns det som lyx att ta en långdusch, så det är skönt att kunna bocka av lite bonussaker innan det är dags, för sen lär väl tiden gå till annat. Vill ju få det så lugnt som det går innan den här gången. /Jenny


 
Fortfarande trötta ögon, men mindre håriga omkring i alla fall.

 
 
Helena

Helena

7 maj 2014 20:35

Snacka om lika samma :) va hos frissan häromdagen i hela 3 timmar!!! Mitt längsta OCH dyraste besök någonsin, men jag är så nöjd! Klippte mig och gjorde en flerfärgning. Tänkte att jag gör detta innan förlossning amning å allt de där eftersom förra gången tappade jag så grymt mycket hår så det var hemskt. Var näst intill kal på vissa ställen framme vid hårfästet. Sen plockade jag om mina buskiga bryn till smala som jag alltid annars brukar ha. Man känner sig som lite ny på nå vis. Nästa vecka ska jag på fotvård å få fina fötter :)

http://Bebisimagen.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

7 maj 2014 20:51

Kusligt! Men roligt att fler tänker och gör likadant. Man kan ju faktiskt "boa" sig själv också. :) För sådant här får kanske hamna lite i andra hand under ett tag framöver.
Njut massor av din egen lyxtid och hoppas du får en så bra sista tid av graviditeten som det går! Kramar. /Jenny

 
Ingen bild

Linda

8 maj 2014 01:41

Självklart ska du unna dig en del lyx, och bra resultat blev det på brynen. Eftersom du är ljushårig är du ändå lika fin med ofixade sådana tycker jag. Själv skulle jag se ut som en grottmänniska om jag lät ögonbrynen härja!

Jenny och Jon Sjöberg

8 maj 2014 07:33

Det blev väl så bra det kan bli på mig. Lite väl mörkt ser det ju ut när det är nygjort men det ger med sig. Luggen täcker just nu.
Det känns bra att lämna över sånt här i händerna på proffs även om det inte är den skönaste av behandlingar. Förbereder mig på smärta... ;) /Jenny

 
Malin

Malin

8 maj 2014 08:23

Åh vad härligt med lite egenlyx :) önskar jag tog mig i kragen och gjorde nått bara för mig, men näe jag kommer då inte på vad jag skulle vilja göra :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

8 maj 2014 08:28

Ja, jag hade ju tänkt vara snyggast på förlossningen! Hahahaha!
Det är nu du borde hitta på något att göra på egen hand eller med mannen. Passa på att gå ut och äta, gå på bio eller nåt annat tillsammans. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards