jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

Galet varmt!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 juli 2014 18:30


Den här värmen är ju helt otrolig! Och då finns det platser i landet som det är ännu varmare på. Vi har tagit det lugnt idag, en liten förmiddagspromenad med sovande barn och sedan gick jag en vända till ICA för att hämta ett paket bara. Med Pamperspoängen beställde jag presentkort hos Lekmer som vi brände på bland annat en docksulky, en födelsedagspresent till Ian och den tredje varan blev det fel på. Jag beställde ett par byxbadblöjor till Isa att ha framöver, men fick istället en UV-tröja i storlek 86/92... Så nu blir det krångel med att skicka tillbaka den varan. Jag har mejlat och först verkade det inte som om de förstod att det var de som gjort fel.



På eftermiddagen gjorde jag en ananaspaj som vi åt med glass. Glass som smälte fortare än fortast och det blev ju ganska varmt i köket efter att ha använt ugnen också. Det är lite motigt att äta i värmen, vi försöker i alla fall att dricka desto mer.



Ian och Jon har varit i poolen och svalkat sig, och Nalle har legat en stund i blöt i sin pool för att kyla ner sig. Det flämtas ju en del i värmen...



Det är inte så lätt för någon i hettan men Isa låg en stund i sin babysitter under takfläkten och det såg hon ut att gilla. Men lite svårt är det att hålla henne sval. Blir ju lätt varm och lätt kall när hon har så liten kroppsyta.



Värmen verkar hålla i sig och det är bara att hoppas att det i alla fall bli svalare ikväll och i natt så vi kan sova. /Jenny

Ian · Isa · Nalle
 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

22 juli 2014 20:09

Ja det är verkligen riktigt varmt, skönast just nu är i bilen med AC eller i nedre hallen :)
Riktigt skön sovstil Isa har =)

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

22 juli 2014 20:32

För första gången har Jons mamma åkt söder ut - och fått det kallare! :)

Med Isa tycker jag det är svårt nu när det är så varmt, och det ser ut som hon fått värmeutslag, hon verkar vara lika varmblodig som Ian. Men att sitta och sova under takfläkten verkade hon tycka om och sov en stund och satt även vaken och var nöjd.
Jag har just tagit en svalkande dusch och känner mig piggare och fräschare! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards