jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 26 juli 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 juli 2014 10:00

Jag ammar Isa och ibland sprutar det och läcker mjölk. Jag vet inte hur många pads som jag gjort av med redan. På morgonen när jag ammar Isa på ena bröstet läcker det ut en massa på det andra, eftersom det samlats under natten. (Hon sover ju faktiskt i några sammanhängande timmar då!)

Om jag ställer mig i duschen kan det spruta åt alla håll och i början var det extra krångligt - bröst som sprutade mjölk och avslag som rann mellan benen. Visste inte i vilken ände jag skulle börja torka, och så tjockt dyblött hår på det...

Man ska kanske inte klaga över att man har mat till sitt barn, men så himla roligt är det inte att vakna med en stor blöt fläck i sängen eftersom man trodde att det skulle gå att sova i amningslinne och inte BH. Men paden hamnade snett...

Och det är ju knappast så att jag behöver oroa mig för mjölkstockning på grund av kyla när jag hela tiden måste ha BH med inlägg. En liten rolig tröst i det stora hela är i alla fall Snutten - jättepraktiska snabbtorkande tygbitar som fungerar bra att ha till hands vid amning.

Snuttarna finns i olika färger och är tillverkade i 100 % bomull. De fungerar också bra som tunna solskydd att ha på suffletten till barnvagnen, att lägga under bebisen i säng och vagn med mera.

Jag vann en bunt fina snuttefiltar i en tävling hos Barnplaggsguiden, en vinst som jag blev jätteglad över! Tack, tack. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 juli 2014 09:15


För att Nalle (och vi) ska få det något svalare i minibussen, särskilt när inte AC:n kan jobba, har vi satt upp solfilm på rutorna bak och på sidan. Det var lite lurigt att få till det utan en massa bubblor och veck (ja ja, vi kanske inte följde instruktionerna helt och hållet till punkt och pricka...), men huvudsaken är ju ändå att det blir mindre varmt i bilen. Funktion före flärd!


  


Det finns en mängd olika solfilmer att välja på, alltifrån lätt rökfärgade till supermörka (så att man till exempel kan sitta i bilen och göra fula grimaser åt förbipasserande, utan att de anar ett dugg). Vi valde en solfilm som är sådär lagom mörk, och som dessutom reflekterar omkring 80 % av solvärmen. De andra solfilmerna, som var mycket mörkare, tog bara bort ca 10 %. Och det är ju i första hand värmen vi vill få väck, även om det givetvis är kul att göra fula grimaser ostraffat... ;) /Jon

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards