jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

"Vunnit" grejer

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 augusti 2014 17:37

Jag är ju mest förtjust i tävlingar där man inte behöver betala för vinsterna, men det är ju faktiskt så att man vinner auktioner när man håller på med Tradera. Tradera har funnits jättelänge men jag har aldrig gått in för att buda på varor. Jag har varit mer för att köpa grejen direkt så man vet att man får den.

Men så hittade jag en åkpåse där som vi ändå tänkt köpa till Ian, och så hittade jag en åkpåse som vi ändå tänkt köpa till Isa, och så hittade jag en leksak till Ian i födelsedagspresent, och så hittade Jon en skjorta som han ville ha... Och plötsligt så har jag vunnit tre auktioner och köpt en vara till fast pris.

Båda barnen har nu åkpåsar som i och med Tradera blev billigare än om vi skulle köpt dem nya, och den ena påsen var faktiskt ny och kom i sin kartong. Till Ian blev det en BabyJogger Footmuff, som han kan sitta i nu i vinter. Tänkte att det blir smidigt ifall han vägrar ta på sig overall så kanske man kan få på honom en jacka och mössa och bara "trycka ner" honom ifall man måste ut. Hahaha!

Isas liggdel är för liten för de åkpåsar som vi hade till Ians vagn. Det skulle bli alldeles för pösigt i och med att den andra vagnens liggdel är betydligt större, så nu har hon en mindre åkpåse som passar mycket bättre.

Det har faktiskt gått mycket smidigare än jag trodde, och i och med att jag håller koll på det lägsta priset för samma vara ny, så vet jag ju hur långt jag kan och vill vara med och buda. Än så länge är jag nöjd och allt har gått bra. /Jenny


  

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

27 augusti 2014 20:12

Roligt att det går bra :) Alltid kul att kunna fynda och hitta saker man är i behov av.

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

27 augusti 2014 20:20

Ians åkpåse måste ju räknas som ny (i originalkartong och oanvänd) och när jag räknar på hur mycket jag tjänat jämfört med den billigaste jag hittat så blev det cirka 130 kronor. Och det är ju ändå en hel del. :) /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

27 augusti 2014 20:29

Absolut, klart den räknas som ny och att dessutom tjäna på det hela är ju perfekt. Dom pengarna kan du nu lägga på annat :)

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

27 augusti 2014 20:51

Dessutom var den svår att få tag på, hittade den inte på så många ställen så då kändes köpet extra bra. :) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards