jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 25 november 2014

Aktivitetsarmband

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 november 2014 19:30

Det är årets julklapp och den har jag redan! Faktiskt tre stycken, dock inte i armbandsform. Två skulle man väl kunna säga påminner om halsband, då jag ofta har dem klängande runt just halsen och den tredje har jag för det mesta på koppelavstånd. Så det går minsann inte att missa någon välbehövlig vila.

Mina aktivitetsarmband går absolut inte att stänga av heller, så de är verkligen uppgraderade till den senaste versionen. Inställningarna är väldigt oregelbundna, men program 1 behöver alltid rörelse på dagen, program 2 och 3 är mer nyckfulla och kör man konstant på program 2 så får man minsann aldrig vara still - någon gång på dygnet!

Program 3 kan däremot ge några stunders vila, dock när det passar programmet, så när är väldigt svårt att säga. Troligen blir det i alla fall inte när det behövs som mest och absolut inte när program 2 har en lugnare period.

Eftersom det är aktivering som det handlar om så går det heller inte att bara välja ett program i taget - alla kör samtidigt. "Vad funkar bäst? TEAMWORK!"

Men kanske att program 1 någon gång följer med maken till jobbet under dagen. Det är dock bara ibland det, och i det stora hela så är det ju ändå 2 och 3 som ger mest effekt. 

Jag känner mig så otroligt lyckligt lottad som redan har årets julklapp! Ock säkert är det fler med mig som har den, men handlas, köpas, säljas, handlas, köpas och säljas ska det göra. Undra om HUI någon gång kommer att utse något vettigt som årets julklapp?

Nu ska jag ta paus från kommersens vändor och gå och dricka lite lemonad som jag gjorde tidigare i min råsaftcentrifug. Nej, just det ja, jag har ju ingen råsaftcentrifug... Det som också var en så otroligt nödvändig produkt. /Jenny


 
 
Ingen bild

Marianne

25 november 2014 20:16

Det verkar i alla fall inte vara något man stressar av till utan något som får bäraren att känna press. Skulle gärna sett att årets julklapp mer handlade om avstressning.

Jenny och Jon Sjöberg

25 november 2014 21:27

Det låter som en lugnare förslag, men jag hoppas ändå att det blir välgörenhet någon gång. /Jenny

 
Lilla Malin

Lilla Malin

26 november 2014 13:06

Hej,

Eftersom du har varit med och tävlat i mina tävlingar tidigare tänkte jag tipsa dig om en tävling som pågår till och med söndag. En vinnare kommer att få ett presentkort värt 200 kronor på Bibbanbull.se. Perfekt nu till jul eller kanske som en julklapp till någon du tycker om?
Kika gärna in om det intresserar dig: http://blogg.alltforforaldrar.se/lillamalin/2014/11/25/vinn-presentkort-hos-bibbanbull-se/

Tack på förhand!

http://blogg.alltforforaldrar.se/lillamalin

Jenny och Jon Sjöberg

26 november 2014 14:20

Kusligt... Deltog nog i samma stund som du skrev. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 09:00


Fastän det fortfarande är ganska kallt händer det saker i trädgården. Det finns blommor och knoppar här och var och det piggar ju verkligen upp. På väg mot rätt håll så att säga... även om vädret för närmsta tiden inte riktigt är med på de noterna. ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards