jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 2 december 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 december 2014 19:15

Till i höstas sökte vi förskoleplats till Ian på förskolan som ligger närmast och som också är på området där han sen kommer att börja i skolan. Då fick vi ingen plats.

Nu till januari sökte vi om på nytt, och idag fick vi besked om att det inte finns någon plats för honom där då heller. Det pratades om att leta efter plats på en annan förskola, men vi vill ha honom där och sitter ju inte i sjön. Så det blir ingen förskola för Ian, jag får fortsätta vara "dagis".

Det har jag ingenting emot och jag hoppas att den här lösningen blir bra för honom också. Jag har varit tveksam hela tiden, men man måste ju söka sex månader i förväg och Isa var ju knappt född när vi sökte för den här gången. Det var inte alls lätt att sätta sig in i hur det skulle komma att bli med två små då.

Och visst, vissa dagar är skittråkiga, jättejobbiga och otroligt långsamma, men jag tror ändå inte att jag skulle vilja byta det mot något annat. Jag älskar att få vara hemma med mina barn och ser det som en förmån så länge som det är möjligt att kunna ha det så. Vi är ju iväg till öppna förskolor så han får ju träffa andra barn också... och jag slipper tänka på att passa tider. Hade vi haft äldre barn som ändå skulle upp och iväg till skola om morgnarna hade det varit en annan sak kanske, men enda "måstet" just nu är att få ut Nalle på rastning. Sen är vi fria att komma och gå lite som vi vill och det tycker jag är skönt.

Vi fick förresten papper om ett annat val idag och det är att välja tandläkarklinik för Ian, men första besöket ska inte ske förrän barnet fyller tre år står det. Återstår att se om vi får plats där vi vill ha honom i det fallet. ;) /Jenny

Ian

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards