jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 5 december 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 december 2014 18:15

När Ian leker med trätåget och rälsen måste alltid den röda vagnen stå i hörnet i rummet. Vad är det om? Alltid den röda. Vi har frågat varför han gör så, varför han alltid ställer den vagnen där och den aldrig får vara med och åka, men har inte fått något bra svar.


Mobbad...?

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 december 2014 10:43

Vi började leka spöke med Ian och ramlade då ganska självklart in på Lilla Spöket Laban. Ian har blivit särskilt förtjust i Labolina och skrattar när han ser henne baka kaka med ketchup, eller släpper ut alla ljud efter att ha varit tyst länge... Dessa spöken är ju så charmiga!

Jag började leta efter böcker och filmer och snart gick det upp för mig att det fanns böcker med en figur från familjen Spöke som såldes med böckerna. Jag letade, letade och letade och fick till slut napp i en lokal bokhandel som ligger några mil bort. Där hittade jag bland annat den boken som handlar om att Laban är lite rädd för Tomten, en bok som kommer väl till pass nu för att förbereda Ian så smått.

Men jag hörde också av mig till Lilla Spöket Laban-shoppen för att få hjälp i min jakt.



Och Tina som jobbar där är snällare än spöket Laban, eller lika snäll i alla fall, för hon ville skicka en bok till Ian. Idag hämtade jag ut julklappen till honom och med i paket låg även ett julkort och en julklapp till Isa - en bok med Tummen. Så himla gulligt och vi blir alldeles varma av den här snälla gesten! Tack så jättemycket!

Julklapparna får vänta lite, men julkortet har Ian redan fått och han kände genast igen sin favorittjej. /Jenny




Ian

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards