jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 januari 2015 21:45

  


Amningsavvänjningen är påbörjad och i alla fall en del av den "riktiga" maten hamnar i munnen. Isa har däremot inte varit så överförtjust i att ta flaska, men vi jobbar på det. Ian har också hjälpt till för att få henne att äta sin välling. Men vi skyndar långsamt, det blir fortfarande några amningsmål, jag vill ju inte råka ut för mjölkstockning så här på sluttampen när jag klarat mig så långt... /Jenny


 

Ian · Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 januari 2015 18:00

 


För cirka ett halvår sedan förlorade jag mina ögonbryn. Saknaden har varit stor, och kanske värst har den varit för min omgivning som tvingats stå ut med denna brist... ;) 

Men i eftermiddag påträffades de till min stora lycka återigen på Lisa Nails & Beauty. Ögonfransarna kom också till viss del tillbaka. Och jag hade mer än gärna betalat mer än 300 kr i hittelön.

Det var ju inte bara ögonbrynen som återfanns, utan även en liten stunds avslappning i en lugn miljö. Fast ganska smärtsamt var det ju också förstås. Men ger det inte tårar av skratt eller smärta någon gång så är det inte värt det - precis som med livet i stort.

Nu återstår bara att tappa bort påsarna under ögonen - men dem hoppas jag aldrig mer få återse i så fall. Tyvärr verkar jag dock få dras med dem under lång tid framöver. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 januari 2015 12:11

Men ändå inte riktigt den start på det nya året som vi hade hoppats på. Bilen gick inte felfritt igenom besiktningen, och nu blir det fler saker för verkstaden att ta itu med i samband med den kommande servicen.


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards