jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 13 mars 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 mars 2015 15:55

Vi som trodde att Ian bara låg på golvet och lekte...

Men han hade visst somnat.


 

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 mars 2015 13:30

Det är hög tid att komma igång med årets odlingar. Ijol testade jag bland annat på att odla potatis, men det var alldeles för mycket jobb för litet resultat. Särskilt när färskpotatisen är så billig att köpa... I år får det bli något nytt och jag tänkte köra på några klassiker som dill, persilja, morot, rädisa och liknande. Men årets "grej" blir nyheter - ja, för mig då, för vana odlare har säkert koll på det mesta på marknaden. Jag har kikat runt och har hittat några intressanta odlingsobjekt. Eller vad sägs om Djungelgurka, Chocolate Cherry-tomat och chilipeppar som ser ut som små klockor? /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 mars 2015 06:19


Igår kväll passade jag på att svänga förbi nyöppnade Ingo. Deras öppningserbjudande var nämligen sänkt bensinpris. Och 30 öre billigare än där jag brukar tanka är inte fy skam. Sedan fick jag några reklampresenter också.

Kombinationen bensin och natur kanske inte är de bästa av vänner, men resan fortsatte mot Naturskyddsföreningens årsmöte. Uppslutningen var tyvärr inte så stor, men en trogen skara infann sig i stugan i fritidsområdet Rankås och samtalade natur (och fikade...) under närmare tre timmar.

Ett mycket givande möte som väckte bortglömda kunskaper till liv och gav mig nya. Jag fick även, denna trevliga afton, en bredare bild av naturarbetet i vårt område. /Jon


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards