jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 5 april 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 april 2015 22:00


I samarbete med Kronans Apotek.


Löwengrip Care & Color var tills alldeles nyligen en serie som jag aldrig provat på tidigare. Kronans Apotek skickade ut två stycken produkter, en deo och en hårinpackning, som jag fick chansen att bekanta mig med.

Serien är anpassad för kvinnan som vill ha balans i vardagen och de innehåller lugnande ingredienser står det när jag läser om serien. Det låter som en mycket bra idé förstås för det vore ju lögn att påstå att stress inte förekommer på någon nivå under en dag. Deodoranten - Count on me och hårinpackningen Conditioning hair treatment - Intense Care har båda fungerat fint på mig. Mest gillar jag de härliga dofterna! De känns faktiskt lite lyxiga. Deodoranten kommer i roll on på tub och bara det var nytt för mig. Det som dock har varit svårt att genomföra är att ge hårinpackningen den tid som den behöver för att nå det ultimata resultatet, nämligen 3-10 minuter. Det är ungefär så lång tid som hela min duschning tar. ;)

Men jag är jättenöjd med dessa båda produkter från LCC. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 april 2015 19:15


Det är faktiskt inte så vanligt att hela familjen tar en promenad. Det är lite tråkigt, men ikväll blev det i alla fall en liten runda tillsammans. Det märks ju att Nalle inte orkar så långt som förr så vi lunkade fram i en takt som verkade passa honom. Fina, fina, charmiga Nalle. Närmsta delmålet är hans 12-årsdag på midsommardagen den 20 juni.


  


Vi gick den mesta delen av promenaden utmed vårt vattendrag Tidan, som karlsborgarna tydligen kallar lerdiket... Vi hade hursomhelst inga planer på att bada och från där vi gick såg allt härligt vårfint ut.

Ian och Jon knallade upp i fågeltornet för att få bättre utsikt medan resten av oss väntade på marken.


  


Det här har varit en väldigt fin långledighet och att få så här mycket ledig tid tillsammans hela familjen har verkligen varit underbart. Någonstans finns det i bakhuvudet att risken är stor att det här var den sista påskhelgen med Nalle dock... Men vi har försökt ta vara på tiden så gott vi kunnat, även om det förstås varit tvunget att blanda in mindre roliga saker som städ, tvätt och annat också. Men ibland kan det räcka med en puss för att väga upp för mycket av sånt som inte är lika roligt att ta sig för eller tänka på... /Jenny


Allmänt · Ian · Isa · Nalle
Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 april 2015 08:00

När vi tömde gästrummet så frilades en del kuddar och de är ganska skrymmande att förvara. Först la jag ut dem i en köp och sälj-grupp, men ändrade mig. Efter att mina symaskiner varit iväg på semester i Servicelandet sydde jag för första gången örngott, fyra stycken till kuddarna blev det. Kuddarna passar mycket bättre in i myspölen nedanför rutschkanan nu. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 april 2015 07:45

Nu när Isa kryper har babyrullen kommit till användning.

Isa har jätteskoj med den!


 

Isa

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards