jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 21 april 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 april 2015 16:45

Barnen vaknar nuförtiden kring halv sex, sex och igår när jag och Jon äntligen skulle streama sista Hobbit-filmen så var det ingen av dem som ville somna i vettig tid heller. De hade väl sovit lite för länge på dagen...

Men jag och Jon såg klart den nästan 2,5 timme långa filmen. Myste med kokta majskolvar, smör och salt. Men tyvärr blev vi lite besvikna på slutet, fast allt kan ju inte sluta som vi vill...



Efter frukost gick jag och barnen ner i källaren och lekte i lekrummet med bland annat Duplo. Det tycker ju jag är ganska underhållande också faktiskt. Så den här arkitekturen har jag till viss del bidragit till.



Efter mellis gick vi ut i trädgården och Isa sov en stund. I helgen gjorde jag såpbubbelvatten på florsocker och idag testade jag med sirap i blandningen. Det tyckte jag gick bättre. Så vi blåste lite bubblor med mera innan vi tog en promenad med Nalle.


 


Igår somnade Ian direkt efter lunchen, han hann knappt lägga huvudet på kudden, men idag var han piggare så vi knallade iväg till Familjecentralen för eftermiddagslek. Vi har ju bara varit där på förmiddagarna tidigare.

Det var inte så många där så det blev en bra mjukstart för Ian som nu börjar återfå sin energi och med den kanske hörseln blir återställd snart också. /Jenny

Allmänt · Ian · Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 april 2015 16:30

... och idag låg de planerade byggåtgärderna i vår postlåda. Om vi vill får vi lämna synpunkter på denna byggnation. Än så länge har jag fått ihop detta... ;) /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards